رنگ هنر بر روی دیوار مدارس شهرکرد

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد گفت: دیوارنگاری در سال جاری برای ۱۴ مدرسه در محل‌های مختلف شهر از جمله مناطق کمتربرخوردار مانند منظریه و ناحیه غرب در دستور کار قرار گرفته است.

اکبر ایازی اظهارداشت: امسال دیوارنگاری برای ۱۴ مدرسه در محل‌های مختلف شهر از جمله مناطق کمتربرخوردار مانند منظریه و ناحیه غرب در دستور کار سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح در حدود یک هزار متر با ۲۵۰ میلیون تومان هزینه از بودجه شهرداری اجرا می‌شود که از شهریورماه آغاز شده است.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: برای دیوارنگاری مدارس از هنرمندان بومی استفاده شده و مدارس برای اولین‌بار در این طرح با شهرداری همکاری کردند، همچنین آموزش و پرورش ناحیه یک و دو با ما همکاری کردند.

ایازی به طرح‌های دیگر این سازمان اشاره کرد و گفت: دیوارنگاری تمثال شهدا از شهدای مختلف استانی و کشوری در ۱۵ نقطه و ساخت المان‌ها در سه مرحله دائمی، مناسبتی و نوروزی در دستور کار این سازمان است که تاکنون المان مرد کتابخوان در میدان دانش، مرد آتش‌نشان در چهارراه آتش‌نشانی، مرد کلاه مال، مرده نمدمال و مرد پالان‌دوز به عنوان المان‌های دائمی در شهر مستقر شده‌اند.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد بیان کرد: برای هر مناسبت ۲ تا ۳ المان و برای عید نوروز به طور ویژه ۳۰ المان در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد این آمادگی را دارد که اگر مدرسه‌ای اعلام آمادگی کند کار دیوارنگاری را با حمایت آموزش و پرورش در آن محل اجرا کند.

ایازی افزود: طرح‌های مورد استفاده بیشتر برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ایثار و شهادت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و مباحث افزایش جمعیت در نظر گرفته شده‌اند.