رئیس شورای استان فارس مطرح کرد:

شورا به جنبه نظارتی و کنترل خود می‌پردازد

سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی استان فارس در یازدهمین جلسه این شورا که با هدف تشکیل کمیسیون‌ها برگزار شد، عنوان کرد: عمده فعالیت هایی که در شورای استان انجام می شود، جنبه نظارتی و کنترل دارد.

او با بیان اینکه در این نشست دستور کارهای متعدد با کمیسیونهای مختلف برگزار می شود، افزود: در حوزه فرهنگی یک کمیته خاص بانوان پیشنهاد شده است تا بتوان مسائل و مشکلات و برنامه های مرتبط با بانوان را پیگیری نماید.

حسینی با بیان اینکه اهمیت نظارت بر گزارش عملکرد مالی می‌تواند وضعبت بهتری را از حال و آینده به ارائه دهد، گفت: ارائه گزارش مالی یکسال گذشته شورای استان در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی می شود، اضافه کرد: حسب وظیفه قانونی که داریم امید است این گزارش مصوب شود.

نحوه بازدید از شهرستان ها، نحوه تشویق افرادی که فعالیت خوبی دارند و یا اعلام تذکر به افرادی که فعالیت موثری نداشتند، از جمله موضوعاتی بود که رئیس شورای استان به آن پرداخت و گفت: بررسی مقدمات بودجه سال ۱۴۰۲ و نحوه بازدید و بازرسی و مسائل ارزیابی شهرستان ها که به چه صورت از ظرفیت قانونی ماده ۳۵ استفاده می‌کنند از دیگر موضوعات قابل بررسی و پیگیری است.

رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه یکی از اقدامات ما در این جلسات این است که اعضای شورای استان با ظرفیتهای قانونی خود بیشتر آشنا شوند، خاطر نشان کرد: ساز و کاری که اعضای شورای استان چگونه می توانند تذکرات خود را به مسئولین اعلام کنند و چگونه سوال کنند و تذکر بدهند در کمیسیون در حال بررسی است و و در صحن به تصویب می رسد.

به گفته حسینی این جلسات به صورت عادی هر ۴۵ روز یکبار به صورت قانونی برگزار می‌شود تا اعضای شوراهای استان در یک گردهمایی بتوانند مسائل و مشکلات حوزه های انتخابیه خود را بررسی کنند و از ظرفیت این شورا در بحث نظارت اقدام نمایند.