استاندار مازندران:

دولت مصمم به اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن است

حسینی پور، مقام عالی دولت در مازندران، گفت: دولت سیزدهم با هدف توسعه عدالت، به اجرای کامل تعهدات خود در طرح نهضت ملی مسکن مصمم است و نسبت به تحقق این مهم عزم و اراده راسخ دارد. ‎

سید محمود حسینی‌پور روز شنبه در جلسه شورای عالی تامین مسکن استان افزود: رئیس جمهور نسبت به اجرای کامل طرح نهضت ملی مسکن با هدف خانه دار شدن اقشار کم درآمد جامعه اهتمام ویژه ای دارد و بارها نیز نسبت به محقق شدن تعهدات موجود در این بخش تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای کامل تعهدات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در مازندران باید در دستور کار و اولویت اصلی مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گیرد، گفت: با هدف تسریع در اجرای کامل این طرح و همچنین تعهدات موجود، باید راهکاری اتخاذ شود تا از مشارکت مردم بیشتر استفاده شود که در صورت تحقق این مهم می‌توان نسبت به خانه دار کردن اقشار کم درآمد و محروم جامعه گام‌های اساسی برداشت.

نماینده عالی دولت در استان مازندران بر لزوم شناسایی بافت‌های فرسوده در استان با هدف تامین زمین مورد نیاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید و اظهارکرد: این استان دارای بافت‌های فرسوده زیادی  است که در صورت شناسایی و رفع موانع فراروی، علاوه بر تامین زمین مورد نیاز در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، می‌توان از مخدوش شدن چهره شهری نیز جلوگیری کرد.

حسینی‌پور با بیان اینکه شهرداری‌های مازندران باید نسبت به شناسایی و معرفی بافت‌های فرسوده در مناطق مختلف اقدام کنند تا پس از رفع موانع و مشکلات فراروی، بتوان نسبت به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کرد، از فرمانداران نیز خواست با توجه به اهمیت موضوع، از این پس شخصا در جلسات شورای عالی مسکن حضور یابند و از اعزام نماینده خودداری کنند.

وی با اشاره به گذشت بیش از یکسال از فعالیت دولت سیزدهم، وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در برخی از شهرهای مازندران را مطلوب ندانست و گفت: مردم از مسوولان توقع دارند و در همین راستا نیز برای خانه دار شدن افراد فاقد سرپناه باید شبانه‌روزی تلاش کرد.

استاندار مازندران با اشاره به تصویب قانونی تخصیص ۲۰ درصد از منابع بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: برابر این قانون، بانک‌های عامل باید ۲۰ درصد از منابع اعتباری خود را به پرداخت تسهیلات مسکن  اختصاص دهند که در صورت اجرای کامل، رقم قابل توجهی خواهد بود.

حسینی‌پور از همکاری و مشارکت بانک ها در پرداخت تسهیلات مورد نیاز متقاضیان ساخت مسکن قدردانی کرد و افزود: با هدف رفع مشکل قانونی و مشارکت بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات مسکن، در نظر است از طریق بانک مرکزی ردیف اعتباری خاصی برای این امر در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته، تاکنون ۹۲۴ نفر از کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی مازندران که فاقد مسکن هستند شناسایی شدند، از دیگر دستگاه‌های اجرایی استان خواست نسبت به معرفی کارمند فاقد مسکن اقدام کنند.