زاکانی در آیین بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر خط مترو:

دولت سیزدهم وعده بر زمین مانده دولت‌های قبل را محقق کرد

زاکانی با پرداختن به افتتاح ۱۱ کیلومتری خط مترو امروز گفت: در مجموع تاکنون ۲۵۷ کیلومتر مترو با ۱۴۸ ایستگاه در شهر تهران داریم که در آینده نزدیک باید این رقم به ۴۹۱ کیلومتر و ۳۳۰ ایستگاه برسد.

به گزارش شهرداران، با حضور رئیس جمهور و شهردار تهران ۵ ایستگاه جدید مترو در خطوط ۶ و ۷ به طول ۱۱ کیلومتر افتتاح شد؛ زاکانی در ابتدا این مراسم با تشکر از همراهی های دولت سیزدهم گفت: رییس جمهوری همیشه مدافع مدیریت شهری بوده اند و در ماه‌های  اخیر کمک های دولت ایشان به شهرداری ها بی نظیر بوده است.

شهردار تهران در ادامه پیرامون افتتاح های امروز افزود: در سه بخش ۵ ایستگاه به طول ۱۱ کیلومتر را افتتاح شده است؛ بخش نخست مربوط می‌شود به ایستگاه شهید دادمان در خط ۷ مترو، بخش دوم بزرگترین افتتاح ماست و در آن چهار ایستگاه کارگر، لاله، ولیعصر(عج) و هفت تیر در خط ۶ مترو تهران به طول ۹ و نیم کیلومتر افتتاح خواهد شد که با این افتتاح ها خط ۶ مترو به دو خط یک و  سه  متصل خواهد شد.

زاکانی گفت: پیش از این بخش جنوبی خط ۶ با ایستگاه هایی چون دولت آباد و امام حسین(ع) روزانه ۲۵ هزار مسافر و بخش شمالی آن  روزانه ۵ هزار مسافر را جابجا می کرد. در مجموع این رقم شامل دو درصد از کل مسافران مترو می‌شد. بنابراین خط ۶ برای ما مطلوبیت نداشت.

شهردار تهران پیرامون بخش سوم افتتاحیه های امروز نیز گفت: در این بخش با راه اندازی ورودی سوم ایستگاه مدافعان سلامت شرایط دسترسی مردم به بیمارستان مهدی(عج) به عنوان بزرگترین کلان بیمارستان ایران تسهیل می شود.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: در مجموع امروز ۲۵۷ کیلومتر مترو با ۱۴۸ ایستگاه در شهر تهران داریم و در آینده نزدیک باید این رقم به ۴۹۱ کیلومتر و ۳۳۰ ایستگاه برسد. در برنامه‌ای ۷ ساله بنا داریم پرونده مترو تهران را ببندیم و شرایط را برای جابجایی ۱۰ میلیون مسافر در روز فراهم کنیم.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون کمک‌های دولت سیزدهم به توسعه حمل و نقل عمومی پایتخت نیز گفت: از سال ۹۵ دولت موظف بود ۶۳۰ واگن با فاینانس ۱۵ درصد را در اختیار شهرداری قرار دهد اما در دولت های قبلی این مساله به سرانجام نرسید و  پس از ۶ سال دولت سیزدهم  این وعده بر زمین مانده را محقق کرد.
زاکانی افزود: علاوه بر این با تصمیم دولت ۷۷ میلیون یورو نیز  برای تولید واگن های ملی اختصاص داده  است .
زاکانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در بهار سال آینده عملیات احداث خط ۱۰ مترو اجرایی خواهد شد. همچنین قراردادهای لازم برای ساخت خط ۹ مترو نیز منعقد می شود. بنا داریم قطر فضای کار تی.بی.ام خطوط جدید مترو تهران را به عدد ۱۵.۸ متر افزایش دهیم تا با این کار در این خطوط علاوه بر مترو؛ خطوط اتوبوس و حمل و نقل زیر زمینی پاک نیز داشته باشیم.