درخواست سفیر نیکاراگوئه از شهردار بوشهر برای عقد خواهرخواندگی

نشست شهردار بوشهر، اعضای کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر و تعدادی از مدیران شهرداری بوشهر با سفیر نیکاراگوئه در ایران با موضوع انعقاد خواهرخواندگی بوشهر با بندر بلوفیلدز نیکاراگوئه برگزار شد.
به گزارش شهرداران، به نقل از واحد خبر و سانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بوشهر، حسین حیدری در نشست با سفیر نیکاراگوئه اظهار کرد: بندر بوشهر از دیرباز مورد توجه کشورهای بزرگ بوده و سرکنسولگری بسیاری از کشورها در این بندر قرار داشته است‌.
شهردار بوشهر افزود: بوشهر با تاریخ درخشان در مبارزات ضد استعماری مهد شهیدانی چون رئیسعلی دلواری (شهید نبرد مستقیم با انگلیس) و نادر مهدوی (شهید نبرد مستقیم با آمریکا) است.
وی ادامه داد: موسیقی سنتی و عزادارای بوشهر به عنوان شهر اولین‌ها، در ایران و حتی دنیا زبانزد خاص و عام است و همچنین دانشمندان و اندیشمندان زیادی در این شهر وجود دارند که این نشان از جایگاه رفیع فرهنگی و هنری بندر بوشهر دارد.
حیدری اضافه کرد: بافت قدیم و معماری تاریخی بوشهر و همچنین همسایگی با دریا می‌تواند به‌عنوان ظرفیتی ارزشمند برای همکاری دوجانبه با شهر بندری بلوفیلدز نیکاراگوئه باشد.
وی عنوان کرد: ایران و به‌ویژه استان بوشهر با برخورداری از ظرفیتی بی‌نظیر در حوزه انرژی، خوراک پتروشیمی و پالایشگاهی بسیاری از کشورها را تامین می‌کند.
سفیر نیکاراگوئه در ایران نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهای مهم و متحد نیکاراگوئه است که با چنین ارتباط مستحکمی حضور در بوشهر با برخورداری از فرهنگ ویژه، مایه فخر و مباهات است.
ایساک لنین براوو افزود: در این اواخر روابط استراتژیک ایران و نیکاراگوئه تقویت شده و سفر ۲ ماه آینده رئیس جمهور ایران به کشور ما به تعمیق بیشتر روابط دو کشور کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: برای نیکاراگوئه بسیار مهم و حائز اهمیت است تا بوشهر با شهر بلوفیلدز تفاهنامه خواهرخوانندگی امضا کند چراکه این مهم زمینه‌ساز اجرای پروژه‌هایی مشترک برای دو شهر یاد شده خواهد شد.
لنین براوو اظهار کرد: استان بوشهر از لحاظ تجاری ظرفیت بسیار زیادی دارد که این ظرفیت می‌تواند به توسعه روابط تجاری ایران و نیکاراگوئه کمک کند.
وی یادآور شد: کشور نیکاراگوئه به‌عنوان متحد ایران تمایل دارد تا روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود را با ایران تقویت کند.
عضو شورای شهر بوشهر نیز گفت: خواهرخواندگی بوشهر و شهر بلوفیلدز نیکاراگوئه می‌تواند به پیشبرد اهداف مدیریت شهری در این شهرها کمک کند.
حیدر رفاهی افزود: بوشهر شهری تاریخی و متمدن و برخوردار از فرهنگی غنی است و دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی است. امیدواریم حضور شما در این بندر کهن که قدمت آن به بیش از پنج هزار سال می‌رسد، شروع روابط دوستانه‌ و پرمنفعتی بین این دو بندر باشد.