خسارت بیش از ۴۵۰ واحد مسکونی در زلزله خوی آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: 469 واحد مسکونی در زلزله دو روز پیش (چهارشنبه 13 مهر) خوی بیش از 80 درصد خسارت دیده و خسارت 992 واحد هم بین 20 تا 70 درصد است

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی که با حضور وزیر کشور برگزار شد، افزود: همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، ۱۲ روستا بیشترین تاثیر را از این زمین لرزه داشته‌اند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار چادر، ۶ هزار و ۵۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۰ تن میوه و ۲۰ هزار عدد آبمیوه در مناطق زلزله زده توزیع شده یا در حال توریع است.

معتمدیان ادامه داد: ۵ هزار پرس غدا طی هر وعده آماده شده و در اختیار زلزله زدگان قرار می‌گیرد ضمن اینکه توزیع آب معدنی به میزان لازم را نیز در دستور کار داریم.

استاندار آذربایجان غربی از مصدومیت یک هزار و ۱۲۶ نفر در این زمین لرزه خبر داد و گفت: ۸۶ نفر در حال حاضر بستری هستند و بقیه مرخص شده‌اند.

معتمدیان با قدردانی از تلاش همه نهادها برای رسیدگی اولیه به زلزله زدگان و همچنین اعلام آمادگی برای کمک به ساخت و سازها اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک دولت و نهادهای انقلابی با کمترین آورده مردم در حداقل زمان کار بازسازی را انجام دهیم.