خراسان جنوبی در تخصیص اعتبارات حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ویژه دیده شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: خواسته ما از وزیر میراث فرهنگی این است که در تخصیص اعتبارات میراث فرهنگی و گردشگری، خراسان جنوبی را به صورت ویژه ببیند تا از ظرفیت‌های گردشگری استان در راستای شکوفایی اقتصادی بیش از گذشته استفاده کنیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ دکتر قناعت با بیان این مطلب در دیدار معاون گردشگری وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی اظهار داشت: نگاه ما به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ویژه و خاص است اما به دلیل محدودیت اعتباری نمی‌توانیم کمک‌های خیلی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.
وی متذکر کرد: علیرغم کمبود اعتبار اما باز هم تلاش ما این است که با نگاه ویژه و خاص حوزه گردشگری استان از این مظلومیت خارج کنیم و در سربزنگاه‌ها کمک‌های لازم را داشته و خواهیم داشت.
استاندار تصریح کرد: درخواست ما این است که به دلیل کم برخورداری استان از محل منابع ملی کمک‌های لازم از مرکز انجام شود و خراسان جنوبی به صورت ویژه و خاص دیده شود.
قناعت با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در نوروز ۱۴۰۱ به دلیل پای کار بودن دستگاه‌های متولی توانست رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب کند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال به دلیل درنظر گرفتن اقامتگاه‌های موقت، خراسان جنوبی در نوروز امسال رتبه نخست کشور را کاهش تصادفات جاده‌ای کسب کرد و همچنین رتبه نهم اقامت و اسکان نیز از آن این استان شد.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه به بخش گردشگری دارد و همین نگاه در خراسان جنوبی هم دنبال می‌شود، بیان کرد: خواسته ما از وزیر میراث فرهنگی این است که در تخصیص اعتبارات خراسان جنوبی را به صورت ویژه ببیند تا از ظرفیت‌های گردشگری استان در راستای شکوفایی اقتصادی بیش از گذشته استفاده کنیم.
استاندار بیان کرد: تلاش ما این است که از ظرفیت آستان قدس رضوی نیز برای تکمیلی مجتمع‌های بین راهی استان در راستای اسکان و استراحت مسافران استفاده کنیم چرا که با توجه به طولانی بودن مسیرهای ارتباطی استان این کار ضرورت دارد.
قناعت با بیان اینکه برخی برنامه‌ها و پیشنهادات در برخی استان‌ها به دلیل آماده بودن زیرساخت‌ها به راحتی قابل اجراست، بیان کرد: اما خراسان جنوبی چون استانی کم برخوردار و محروم است امکان مشارکت بخش خصوصی و صنایع در معرفی ظرفیت‌های گردشگری وجود ندارد.
وی ادامه داد: به دلیل نبود زیرساخت‌ها اولویت صنایع استان ایجاد زیرساخت‌های خودشان است و توان مشارکت و کمک خیلی بالایی از محل مسئولیت اجتماعی برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری را ندارند.