معاون گردشگری وزیر میراث ‌فرهنگی:

خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و فرهنگی بی‌نظیری است.

معاون گردشگری وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی با استفاده از ظرفیت صنایع و بخش خصوصی معرفی شود چرا که فرصتی مناسبی برای کسب درآمد و ماندگاری مسافر است.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با استاندار خراسان جنوبی که با حضور دکتر نصیرایی عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری کشور برگزار شد، اظهار داشت: ثبت جهانی آثار تاریخی کشور با اولویت بندی دنبال می‌شود و خراسان جنوبی دارای ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی و فرهنگی بی‌نظیری است.
وی با تأکید براینکه باید مسئله ماندگاری مسافر در خراسان جنوبی و قرار گرفتن آن در خدمت معیشت مردم به طور جدی در دستورکار قرار گیرد، بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر خراسان جنوبی این موضوع امکان پذیر است و اقلیم استان نیز ظرفیت بی‌نظیری برای ماندگاری مسافر می باشد.
معاون گردشگری وزیر بیان کرد: لازم است زیرساخت‌های گردشگری استان تقویت شده و مراکز اقامتی آن توسعه یابد، چرا که این موضوعات در جذب گردشگر خیلی تأثیرگزار است.
شالبافیان با اشاره به اینکه در پرداخت تسهیلات با دستور ویژه رئیس جمهور گشایش‌های خوبی به وجود آمده، خاطرنشان کرد: در حوزه تبلیغات و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی باید خود استان بیشتر کمک کننده باشد و بیش از گذشته در خصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری کار شود.
وی عنوان کرد: در برخی استان‌ها از محل کمک‌های بخش خصوصی و صنایع اقدامات خوبی در زمینه مرمت آثار تاریخی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و معرفی این ظرفیت‌ها انجام شده لذا در خراسان جنوبی هم صنایع می‌توانند در این زمینه مشارکت و همراهی کنند.
شالبافیان با تأکید براینکه باید ظرفیت بخش خصوصی و صنایع استان را در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان بکارگرفته شود، بیان کرد: باید در مسیرهای ارتباطی خراسان جنوبی ظرفیت‌های گردشگری با روش‌های مختلف معرفی شود تا مسافرانِ موردی مطلع شده و انگیزه ماندگاری مسافران در استان افزایش یابد.
وی متذکر شد: باید در تکمیل مجتع‌های بین راهی استان تسریع شود تا ظرفیت‌های اقامتی بین راهی افزایش و از طرفی هم اقتصاد گردشگری خراسان جنوبی از این محل فعال شود.
معاون وزیر با بیان اینکه براساس مصوبه دولت باید میراث فرهنگی و گردشگری در تخصیص اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه‌های استان‌ها در اولویت قرار گیرد، عنوان کرد: درخواست ما این است که این امر در دستورکار استان قرار گیرد.
شالبافیان ادامه داد: خراسان جنوبی تاکنون در این امر به خوبی عمل کرده و اعتبارات حوزه گردشگری این استان رشد ۲ برابری داشته است.