حمایت کمیته رفع موانع تولید شهرستان زنجان از اشتغال و کارگران

فرماندار زنجان: از جمله اهداف مهم کمیته رفع موانع تولید شهرستان، که در راستای بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان زنجان تشکیل شده، حمایت جدی از اشتغال و به تبع آن کارگران است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان زنجان، پرویز خالقی فرماندار زنجان در حاشیه دیدار با دبیر و اعضای خانه کارگر استان که در محل خانه کارگر استان زنجان صورت یافت، با اشاره به شکل گیری کمیته رفع موانع تولید در محل فرمانداری، اضافه کرد: از جمله اهداف مهم کمیته رفع موانع تولید شهرستان، که در راستای بررسی و پیگیری مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان زنجان تشکیل شده، حمایت جدی از اشتغال و به تبع آن کارگران است.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه کارگران به عنوان اقشار زحمتکش جامعه سهم عمده ای از نقش آفرینی در راستای تولید و صنعت جامعه را از آن خود دارند، افزود: این قشر کثیر همواره با زحمات شبانه روزی و آوردن نان حلال بر سفره خانواده های خود، افراد شاخصی را در عرصه های برجسته تربیت نموده اند.

این مسئول ضمن قدردانی از فعالیت های اثربخش خانه کارگر استان زنجان، این نهاد را جزو ظرفیت هایی برشمرد که می توانند در کنار مسئولان، همواره با رصد وضع تولید، اشتغال و مباحث کارگری از تشدید مشکلات جلوگیری کرده و با احصاء مسائل و ارائه راهکارهای برون رفتی، رضایتمندی بیش از پیش قشر کثیر کارگران را فراهم نمایند.

خالقی با بیان اینکه طی سنوات اخیر کشور ایران براثر تحریم های ظالمانه ایام سختی را به لحاظ اقتصادی گذرانده و نیز درحال سپری می باشد، اضافه کرد: تلاشهای شبانه روزی کارگران و نقش آفرینی در عرصه تولید و اشتغال توانسته است تاثیر بسزایی در تحقق اهداف بلندبالای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

فرماندار زنجان به جایگاه ویژه کارگر در دین مبین اسلام پرداخته و اظهار نمود: روایات مختلفی از پیامبر اکرم (ص) و … را شاهدیم که نشانگر منزلت خاص کارگران بوده و از این منظر نیز بایستی تمام نگرش ها در راستای ارج نهی به این قشر دلسوز و زحمتکش جامعه معطوف شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان زنجان اذعان نمود: ایجاد هر فرصت شغلی می تواند به تنهایی از بروز بسیاری از تهدیدات انسانی در آتیه نظیر اعتیاد و طلاق جلوگیری نموده و جامعه را از مخاطرات جدی مصون نگه دارد.

خالقی به رویکرد و دغدغه های استانداری و فرمانداری زنجان در زمینه رفع موانع و مشکل گشایی از واحدهای صنعتی و ایجاد رونق تولید در بخش تولید اشاره داشته و افزود: این رویه از برنامه های راهبردی دولت کنونی نشات می گیرد که در کنار پرداختن به مبحث تولید و افزایش ثروت، امر خطیر اشتغالزایی و حفظ پایداری فرصت های شغلی فعلی را فراهم می نماید.