حمایت قاطع استاندار ولایی، جهادی و ولایی مازندران برای تکمیل نیروگاه زباله سور ساری

شهردار ساری گفت: با حمایت سید محمود حسینی‌پور استاندار ولایی، جهادی و میدانی استان مازندران و تلاش‌های مجموعه شهرداری فاز نخست پروژه زباله‌سوز ساری در دهه فجر وارد مدار می‌شود.

به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری ساری، جلسه شورای اداری شهرداری، شنبه‌شب با حضور سید حسین یوسفی، علی عاشقان اعضای شورای اسلامی شهر، جواد طالبی شهردار ساری، مشاوران و مدیران مجموعه شهرداری با محوریت «برگزاری دومین جشنواره بومی محلی کئی پِلا» در سالن اجتماعات این شهرداری برگزار شد.

سید حسین یوسفی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه به برگزاری دومین جشنواره بومی و محلی «کئی پِلا» در ساری اشاره کرد و خواستار همکاری شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های تابعه برای هر چه‌بهتر برگزار شدن این جشنواره بومی شد.

وی بابیان اینکه این جشنواره از ۱۵ تا ۱۷ آبان ماه به مدت سه روز در بوستان ولایت ساری برگزار می‌شود از استقبال دیگر شهرداری‌های استان از این جشنواره خبر داد و افزود: این جشنواره که باهدف احیا و ترویج بخشی از فرهنگ غذایی مازندران برگزار می‌شود که نیازمند همکاری همه‌جانبه است.

جواد طالبی شهردار ساری نیز در ادامه این جلسه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاه‌چراغ (ع) و شهادت تنی چند از زائران گفت: خون‌های پاکی که به دست دشمنان کوردل ریخته می‌شود قطع به‌یقین درخت انقلاب را تنومندتر می‌کند، به برکت همین خون‌ها با عزمی راسخ‌تر و با تبعیت از فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری از این انقلاب محافظت خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره «کئی پلا» برگزاری این رویداد بومی و محلی را بهترین روش انتقال فرهنگ، هویت مردم استان دانست و افزود: تداوم برگزاری این جشنواره‌ها موجب معرفی ظرفیت‌ها و جذب بیشتر گردشگران به مرکز استان می‌شود.

شهردار ساری به تعصب اعضای شورای شهر به شهر و شهرداری اشاره کرد ضمن قدردانی از همکاری اعضای شورای اسلامی شهر در راستای هر چه‌بهتر برگزار شدن این رویداد بومی و فرهنگی گفت: تلاش می‌کنیم تا در این جشنواره بخشی از آداب و سنن مرکز استان به‌ویژه غذای محلی «کئی پلا» را به مردم کشور معرفی کنیم.

طالبی با اشاره به اینکه در این جشنواره از شهر‌های مختلف استان حضور دارند، افزود: تلاش داریم در سال‌های آتی جشنواره را در سطح وسیع‌تر در مرکز استان برگزار کرده و آن را به نام شهر ساری برند سازی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌های مدون می‌توان این جشنواره را ملی کرد، ادامه داد: جشنواره غذاهای محلی عاملی برای رونق گردشگری است.

شهردار ساری یکی از آیتم‌های درآمدی را صنعت گردشگری عنوان کرد و افزود: شهر ساری را باید به هدف گردشگری تبدیل ‌کنیم.

طالبی برگزاری جشنواره غذای بومی و محلی را بهترین فرصت برای معرفی دیگر پتانسیل‌هایی شهر ساری در حوزه‌های مختلف تاریخی، فرهنگی و گردشگری دانست و از مدیران مجموعه شهرداری خواست تا برای باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی همچنین به مدیران مجموعه شهرداری مأموریت داد تا زمان برگزاری این جشنواره تمهیدات لازم را برای اجرای مطلوب‌تر این رویداد بومی اتخاذ کنند.

طالبی در بخش دیگر از سخنانش به عملیات اجرایی فاز سوم ابن شهرآشوب در هسته مرکزی شهر اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌های مستمر این پروژه مغفول مانده از سال‌های قبل روند اجرایی روبه‌پیشرفت به خود گرفت.

شهردار ساری به پروژه نیروگاه زباله‌سوز ساری که یکی از مطالبات جدی شهروندان ساروی است اشاره کرد و گفت: با حمایت استاندار ولایی، جهادی و میدانی استان مازندران و تلاش‌های مجموعه شهرداری این پروژه زیست‌محیطی فاز نخست آن در حال اتمام است و بناست در دهه فجر وارد مدار شود.

طالبی از نهضت آسفالت در مناطق کم برخوردار و الحاقی در سطح شهر خبر داد و تأکید کرد: خدمات‌دهی به مناطق الحاقی در اولویت فعالیت‌های شهرداری ساری قرار دارد.

وی به فعالیت خدمات شهری در حوزه لایروبی کانال‌ها و جوی‌های سطح شهر اشاره کرد و افزود: با اقدام به‌موقع، در بارندگی‌های اخیر آب ماندگی آن‌چنانی در سطح شهر نداشتیم.

شهردار ساری ضمن قدردانی از شهرداران مناطق به‌واسطه حصول درآمد به‌موقع گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۳ درصد بودجه توسط شهرداری‌های مناطق محقق شد که این مهم پس از سال‌ها در شهرداری بی‌نظیر بوده است.

وی یادآور شد: یک صدمین سال تا سیس شهرداری ساری را در پیش داریم، از هم‌اکنون باید مقدمات برگزاری جشن بزرگ تأسیس شهرداری را در مرکز استان فراهم کنیم.

طالبی از مدیران شهرداری به‌عنوان سرمایه‌های شهرداری یادکرد که هریک می‌توانند برای توسعه شهر و شهرداری و همچنین رفع مطالبات شهروندان اقدامات مناسب و در شأن مردم این شهر انجام دهند.