حضور فعال صنایع ساختمانی تبریز در اقلیم کردستان عراق

شهردار تبریز با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق دیدار و در خصوص مسائل متعددی همچون فرصت‌های جذب سرمایه گذاری خارجی گفتگو کرد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در دیدار با نصرالله رشنودی اظهار کرد: با توجه به قدمت تاریخ تبریز، این شهر در حوزه‌های مختلف عرصه‌های بین المللی همیشه تاثیرگذار بوده است. تبریز سومین شهر صنعتی و قطب فرهنگی در کشور است و در چند مرحله تاریخی پایتخت ایران شده و به دلیل میراث فرهنگی و تاریخ کهنی که دارد محل رجوع گردشگران از اقصی نقاط جهان است.

وی ادامه داد: تبریزی ها به اقتصادی بودن در کشور مشهور هستند و با توجه به اینکه همه دنبال نسخه‌ای برای اقتصاد کشور هستند، تبریز می‌تواند نسخه اقتصادی برای ایران باشد زیرا دیر زمانی تبریز نبض اقتصاد منطقه بوده است.

هوشیار گفت: در حال حاضر تعامل خوبی بین بخش‌های مختلف مدیریتی استان وجود دارد که این فرصت می‌تواند در توسعه استان و تبریز موثر واقع شود.
وی تصریح کرد: در حوزه‌های مختلف صنایع  از جمله صنایع دستی، تبریز ظرفیت بالایی دارد و به لحاظ اینکه دروازه اروپا محسوب می‌شود، نقش تعیین کننده‌ای می‌تواند در اقتصاد و تجارت داشته باشد.

شهردار تبریز عنوان کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری صد درصد بودجه شهرداری تبریز تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه نگاه ویژه‌ای به سرمایه‌گذاری داریم، اظهار کرد: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی اردیبهشت سال آینده در تبریز برگزار می‌شود که فرصت مغتنمی برای جذب سرمایه‌گذاری است.
هوشیار در خصوص اقدامات شهرداری تبریز در حوزه‌ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار اقدامات خوبی آغاز شده که می‌تواند باعث کاهش آسیب های اجتماعی در شهر شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه افزایش پنج برابری آسفالت در شش ماه نخست سال‌جاری اقدامی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته بوده، تصریح کرد: برای کسب اعتماد و رضایت عمومی شهروندان تابلو روزشمار در پروژه‌های عمرانی نصب شده است.

نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل نیز در این دیدار گفت: با پیشینه و تاریخ کهن تبریز آشنا هستم و بایستی نگاه ویژه ای به این کلانشهر وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تبریز زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری را دارد، افزود: ما آمادگی لازم برای همکاری شهرهای مختلف عراق از جمله کرکوک، سلیمانیه و نینوا جهت جذب گردشگر برای تبریز داریم.

رشنودی اظهار کرد: سفر هیئت‌های مختلف تجاری و بازرگانی فرصت خوبی برای توسعه همکاری همه جانبه شهرداری تبریز با شهرهای عراق است و از طرفی اماکن تاریخی شهر تبریز می‌تواند یکی از منابع درآمدی در حوزه جذب مشارکت بخش خصوصی با استفاده از فرصت های سرمایه گذاری پیش رو باشد.

وی درباره همایش ملی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز که در اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار می شود، گفت: آمادگی لازم برای معرفی تبریز در شهرهای مختلف عراق وجود دارد و این همایش فرصت مناسبی برای جذب بخش خصوصی و حضور سرمایه گذاران عراقی در شهر تبریز است.

سرکنسول ایران در اربیل تصریح کرد: صنایع تبریز در مصالح ساختمانی همچون کاشی و آهن آلات در اقلیم کردستان عراق حرف اول را می‌زند.