حرکت به سمت هوشمندسازی کشاورزی در گلستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: برای رسیدن به پیشرفت در صنعت کشاورزی باید از تجهیزات بروز و حرکت به سمت هوشمندسازی کشاورزی حرکت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سیدمحمد دهنوی امشب در آیین افتتاح نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات، سیستم‌های آبیاری و صنایع وابسته گلستان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه می‌تواند نقش مهمی را در توسعه صنعت کشاورزی استان ایفا کند.

وی ادامه داد: صنعت کشاورزی در استان گلستان به عنوان یکی از ارکان مهم اقتصادی محسوب شده و گلستان نقش بسیار مهمی در تامین پروتئین، گوشت مرغ، گوشت قرمز، محصولات کشاورزی همانند گندم، سویا، جو و سایر محصولات کشاورزی در سطح کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های افزایش میزان تولید و بهبود صنعت کشاورزی و رسیدن به پیشرفت بیش از پیش باید از تجهیزات و ماشین‌آلات و علم روز در صنعت کشاورزی استفاده کنیم.

دهنوی گفت: تلاش ما بر این بوده تسهیلات و منابع موجود در استان را با توجگه به اهمیت بخش کشاورزی به هوشمند سازی ماشین آلات کشاورزی در سطح استان اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه گشودن مسیر حضور شرکت‌های خارجی فعال در نمایشگاه‌های داخلی بسیار مهم است، اضافه کرد: اگر درست برنامه ریزی شود، می توانیم در برخی حوزه های صنعت کشاورزی از سرمایه گذاران خارجی استفاده کنیم.

گفتنی است، نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات، سیستم‌های آبیاری و صنایع وابسته استان گلستان از  ۱۲ تا ۱۵ مهرماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه های بین المللی گرگان برگزار می شود.

در این نمایشگاه ۹۱ مجموعه در قالب غرفه‌های مستقل از ۱۶ استان‌ گلستان، تهران، مازندران، خراسان رضوی، قم، مرکزی، البرز، کردستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، اصفهان، لرستان و همدان شرکت کرده‌اند.