با حضور معاون اول رئیس جمهور و شهردار کرج

جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران

شهردار کلانشهر کرج در چهارمین نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور وتعدادی از شهرداران کلانشهرهای کشوربرگزار شد حضور یافت.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه خبری کرج؛ مهرداد کیانی در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایرانکه با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، شهردار تهران و رئیس مجمع و همچنین شهرداران کلانشهرهای کشور روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، حضور یافت.

محمد مخبر در جلسه مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران، کمّی بودن و ارائه راهبرد اجرایی برای تحقق را دو ویژگی مهم انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری دانست و از شهرداران کلانشهرها خواست در زمینه مهار تورم و رشد تولید پیشنهادات اجرایی خود را ارائه دهند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه نقدینگی موجود در جامعه می‌تواند زمینه اختلال در بازارهای مختلف را مهیا کند، خاطرنشان کرد: اگر نقدینگی در خدمت تولید و سازندگی قرار گیرد، تحولات مثبتی در کشور ایجاد خواهد کرد و شهرداران کلانشهرها باید با تعریف پروژه‌های مختلف، زمینه مشارکت مردم و جذب نقدینگی جامعه را برای اجرای این پروژه‌ها فراهم سازند تا از این طریق بتوان در کاهش تورم نیز اثرگذار بود.

مخبر همچنین اظهار داشت: شهرداران کلانشهرهای کشور می‌توانند با ارتقاء خدمات، نقش اثرگذاری در رضایتمندی عمومی داشته باشند و با شناسایی و رفع مهمترین دغدغه‌های مردم و حل معضلات شهری، موجبات رضایت جامعه فراهم کنند. بنابراین دولت تمامی تلاش خود را برای رفع موانع اجرایی پیش روی خدمات‌رسانی به مردم توسط شهرداری‌ها انجام می‌دهد.

وی تأمین و به روزرسانی تجهیزات، ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین آلات شهرداری‌ها را امری ضروری برشمرد و از شهرداران کلانشهرها خواست ضمن تعامل مناسب با وزارت کشور، امکانات مورد نیاز را از تولیدات داخلی تهیه کنند و چنانچه ظرفیت لازم برای تأمین داخلی وجود نداشت از دیگر مسیرها برای تأمین نیازمندی‌های خود اقدام کنند.

گفتنی است، در این نشست موضوعات حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، مطالبات و اقدامات مهم شهرداری‌های کلانشهرها با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.