جلب مشارکت ۲۴۰میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی و پیشرفت استان اردبیل

استاندار اردبیل از اجرا و تکمیل ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی در استان با مشارکت بنیاد مستضعفان به ارزش ۲۴۰میلیارد تومان خبر داد و گفت: نهادهای پیشرفت و آبادانی در ۵ شهرستان استان اردبیل مستقر شده و اقدامات محرومیت‌زدایی قابل توجهی در پروژه‌های مختلف از جمله سد عمارت، مسکن مددجویی، آب‌رسانی به روستاها و تجهیز سالن‌های ورزشی و مدارس انجام داده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اردبیل، سیدحامد عاملی در آیین آغاز بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستصعفان در استان، ضمن قدردانی از تلاش‌های این بنیاد در خدمت به محرومان اظهار کرد: استان اردبیل در شاخص‌های مختلف زیرساختی و اقتصادی جزو استان‌های دارای محرومیت بوده و درآمد سرانه استان نصف درآمد سرانه متوسط کشوری است که این موضوع، وظیفه و مسؤولیت ما را در توجه به حوزه‌های مختلف سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: با تلاش مسؤولان مرتبط، نهادهای پیشرفت و آبادانی در ۵ شهرستان استان اردبیل از جمله کوثر، خلخال، گرمی و انگوت و مشکین‌شهر مستقر شده و اقدامات محرومیت‌زدایی قابل توجهی انجام داده‌اند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در بخش مسکن طی تفاهم با کمیته امداد ۱۰۹ واحد مسکن مددجویان به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین ۳۸۴ واحد مسکن محرومان که تحت پوشش نبودند، اما نیازمند کمک‌رسانی تشخیص داده شدند و در حوزه بهزیستی هم برای خانواده‌های پرمعلول نیز ۴ واحد مسکن احداث شد.

عاملی ادامه داد: در راستای حمایت و تجهیز مرکز توان‌بخشی ایثار اردبیل که به جانبازان اعصاب و روان ارائه خدمات می‌کند، یک آمبولانس مجهز از سوی بنیاد مستضعفان به این مرکز اهدا شده است.

وی بیان کرد: گرمی از جمله محروم‌ترین شهرستان‌ها بوده که بنیاد مستضعفان امسال با اختصاص ۲.۵میلیارد تومان اعتبار برای رینگ دور دریاچه گیلارلو و تأمین اعتبار لازم برای روشنایی منطقه، در حمایت از رونق اقتصادی این شهرستان گام برداشت.

استاندار اردبیل افزود: در موضوع آب‌رسانی به روستاها، ده‌ها سال بود که مردم بخش موران مشکل آب شرب داشتند که به ۲ روستای این بخش با همکاری بنیاد مستضعفان آب‌رسانی شد.

اهمیت سد عمارت در جلوگیری از خروج آب از کشور

عاملی تصریح کرد: بنیاد مستضعفان در تکمیل سد عمارت هم با اختصاص ۱۰۰میلیارد تومان مشارکت داشت که این سد مهم در آذر سال جاری به مرحله آبگیری رسید و با داشتن حجم مناسب آب ذخیره‌شده، هم در جلوگیری از خروج آب از کشور و هم در رونق و رفع مشکلات منطقه، نقش اساسی دارد.

وی اظهار کرد: بازنگری ۳ طرح هادی، تکمیل ۲۴ واحد نیمه‌تمام در کمیته امداد، احیای ۲ رشته قنات در روستای رحیم‌بیگلو، توزیع ۳۰هزار بسته‌ معیشتی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای توانمندسازی و رفع مشکلات مردم، از جمله دیگر اقدامات حمایتی بنیاد مستضعفان در استان اردبیل است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر انجام کارهای فرهنگی دارای اهمیت بوده و در همین راستا از سوی بنیاد مستضعفان به بخش فرهنگی استان اردبیل از جمله حوزه عفاف و حجاب، احداث خانه‌های عالم و تجهیز سالن‌های ورزشی و مدارس، مساعدت شده است.

عاملی گفت: ۱۵هزار نفر از افراد نیازمند مسکن تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد، شناسایی شده‌اند که در این راستا زمین مورد نظر تأمین شده و با همکاری و حمایت بنیاد مستضعفان می‌توانیم خانه‌دار شدن این افراد را تحقق بخشیم.