جشنواره رسانه‌ای پژوهشی «تبریز ما» در ایستگاه پایانی

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای -پژوهشی «تبریز ما» با اشاره به پایان داوری آثار ارسالی به دبیرخانه اعلام کرد: آیین اختتامیه این رویداد رسانه‌ای ۲۳ مهرماه، برگزار می‌شود.

به گزارش شهریار، امیر دهقان با بیان اینکه در مجموع ۱۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره «تبریز ما» ارسال شده بود، افزود: داوری آثار در ۲ بخش رسانه ای و پژوهشی در محورهای اقتصاد شهری، عدالت شهری، حاشیه نشینی و بافت فرسوده، شهرسازی و معماری و … انجام گرفته و نفرات برگزیده در آیین اختتامیه، معرفی و تجلیل می شوند.

دهقان اضافه کرد: اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای – پژوهشی «تبریز ما» با حضور اعضای شورای شهر تبریز، مدیران شهرداری و اهالی فرهنگ و رسانه برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره از بیش از ۳۰ رسانه بود، ادامه داد: برای دقت در انتخاب نفرات برتر، هیات انتخاب و اعضای هیات داوران جشنواره، آثار ارسالی به دبیرخانه را در ۲ نوبت و با دقت تمام، تعیین شاخص های عمومی و اختصاصی برای هر قالب خبری، بررسی کردند.

دهقان ابراز امیدواری کرد که برگزاری نخستین جشنواره رسانه ای – پژوهشی «تبریز ما»، زمینه ساز تداوم این رویداد رسانه ای با قوت بیشتر در دوره های بعدی و ایجاد بستر لازم برای تعامل هر چه بیشتر فعالان رسانه ای با مدیریت شهری و شورای شهر تبریز باشد.

به گزارش شهریار، نخستین جشنواره رسانه ای-پژوهشی «تبریزما» در تبریز با صدور فراخوان برای پذیرش آثار، اوایل خرداد ماه امسال به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

مرکز پژوهش های شورای اسلامی تبریز به منظور بهره مندی از ظرفیت کارشناسی اصحاب رسانه در جهت طراحی صحیح و حل مسائل شهری تبریز، این جشنواره را برگزار می کند و صاحبان فکر و اندیشه، نویسندگان و پژوهشگران فعال در فضای رسانه ای این شهر به عنوان چشم بینای مردم می توانند آثار رسانه ای خود را اعم از مکتوب و دیجیتال به دبیرخانه جشنواره ارایه کنند.

قالب های این جشنواره شامل گزارش، مقاله، یادداشت و گفت و گو  و موضوع بخش ویژه این جشنواره نیز دانش بنیان ها و مسائل شهری مرتبط با شعار سال است.

محورهای اصلی این جشنواره شامل عدالت شهری، محیط زیست شهری، شهرسازی و معماری، ترافیک و حمل و نقل شهری، حقوق شهروندی، فرهنگ و جامعه، پیوست های مختلف پروژه های عمرانی، حاشیه نشینی، بازآفرینی و احیای بافت فرسوده، اقتصاد شهری و خدمات شهری است.

آیین اختتامیه این رویداد رسانه‌ای، ساعت ۱۶ شنبه بیست و سوم مهر ماه، در سالن آمفی تئاتر شهرداری تبریز برگزار می‌شود.