به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)

جزئیات اقدامات شهرداری تهران

مدیرکل خدمات شهری جزئیات اقدامات شهرداری تهران به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) را تشریح کرد.

به گزارش شهرداران، علیرضا جعفری در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای سالروز ارتحال امام خمینی(ره) اظهار کرد: ستاد ارتحال به دستور ریاست جمهوری از یک ماه قبل تشکیل و ۳۵ وظیفه برای شهرداری تهران در حوزه های مختلف در نظر گرفته شد که اقدامات را از همان یک ماه پیش آغاز کردیم.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه تمام معاونین در این ستاد عضو هستند و معاون خدمات شهری شهرداری رئیس این ستاد است، یادآور شد: هشت جلسه ستاد مرکزی تاکنون تشکیل شده است.

وی اعلام کرد: با توجه به شکل گیری قرارگاه شهید فهمیده، تمامی امور امنیتی و انتظامی از سوی این قرارگاه انجام خواهد شد و ایجاد پارکینگ برای ورود زائران از ۳۱ استان به تعداد ۱۴ پارکینگ به عهده شهرداری گذاشته شد.

جعفری با اشاره به نخاله برداری در پنج پارکینگ خاکی، خاطرنشان کرد: این پارکینگ ها امروز آماده شده و برای بررسی های بیشتر تحویل داده خواهد شد؛ ۴۳۸ تابلوی راهنمایی نیز در پارکینگ ها روز جمعه و شنبه ۱۲ و ۱۳ خردادماه نصب می شود.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه روزانه ۵۰۰ کارگر رفت و روب و نظافت را انجام می دهند، گفت: ۱۰ ایستگاه پیش بینی شده که ۶ ایستگاه پذیرایی، سه ایستگاه فرهنگی و یک مورد نیز محیط زیستی است.

وی با اشاره به آمادگی برای استقبال از جمعیت میلیونی زائران، تصریح کرد: ما امسال محدودیتی در محور خلیج فارس به هیچ عنوان نداریم و علاوه بر پارکینگ های موجود، مردم می توانند خودروهای خود را در این محور پارک کنند.

جعفری با بیان اینکه مواکب فرهنگی از بلوار بهشت زهرا (س) تا حرم مطهر برپا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در ایام اخیر ۱۳ هزار تن آسفالت در محور حرم مطهر توزیع شده است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اعلام اینکه جداسازی پارکینگ ها با نیوجرسی به طول سه هزار متر مربع انجام شده است، یادآور شد: ۴۰ دستگاه خودروی برقی و ۱۰۰ عدد ویلچر برای تردد افراد کم توان در رینگ ۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰ نفر آتش نشان در ۷۲ نقطه حضور خواهند داشت، گفت: شرکت شهربان و حریم بان برای کنترل وضعیت و ساماندهی دست فروشان در محل حضور خواهند داشت؛ علاوه بر این درمانگاه موقت نیز پیش بینی شده است.

جعفری از پیش بینی ۲هزار چشمه سرویس بهداشتی خبر داد و افزود: ۲۰ دستگاه مه پاش از سوی سازمان آتش نشانی در حرم مطهر مستقر خواهد شد.

وی با اعلام اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی خدمات لازم را برای تردد شهروندان تهرانی ارائه خواهد داد، گفت: ۲۰۰ دستگاه ون و ۱۰۰ دستگاه مینی بوس به شکل رایگان برای تردد زائران از محل پارک خودرو به رینگ ۴۰۰ پیش بینی شده است.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه شرکت شهر آفتاب همکاری لازم را برای اسکان زائران و پارک خودروها خواهد داشت، تصریح کرد: برای استقرار زائرین در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیز هماهنگی با شهرداری منطقه ۲۰ و تولیت حرم انجام شده است.