رئیس اداره نظارت و ایمنی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

جایگزینی حفاظ‌های میانی بزرگراه‌ها با گاردریل‌های ایمن

رئیس اداره نظارت و ایمنی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: حفاظ‌های میانی بزرگراه‌های شهر اصفهان به‌منظور ایمنی بیشتر به گاردریل‌های فلزی ایمن و جداول بتنی (نیوجرسی) تبدیل می‌شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بهادر قدیری‌فراز با اعلام این خبر گفت: به دلیل وقوع حوادث ناگوار در بزرگراه‌های شهر اصفهان و افزایش خسارت‌های مالی و جانی در سرعت‌های بالا و غیرمجاز که اذهان عمومی را خدشه‌دار کرده است، طبق نظر کارشناسان ذی‌ربط برای بتنی‌ کردن حفاظ‌های میانی بزرگراه‌ها اقدام شده است.

او افزود: رینگ سوم ترافیک شهر اصفهان بزرگراه‌هایی همچون شهید آقابابایی، شهید کشوری، شهید اقارب‌پرست، شهید میثمی، میرزا کوچک‌خان، شهید حبیب‌الهی و شهید ردانی‌پور به‌طول ۱۷ کیلومتر را در بر دارد.

رئیس اداره نظارت و ایمنی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: تصمیم مدیریت شهری بر این بود که تمام این بزرگراه‌ها با هدف ارتقای سطح ایمنی از جداول بتنی ضخیم نیوجرسی برخوردار شود، لذا این عملیات از سال گذشته اجرایی شد.

او با اشاره به تخصیص هزینه ۳۵ میلیارد تومانی برای این پروژه خاطرنشان کرد: عملیات برداشت گاردریل‌های فلزی انجام و زیرسازی و اجرای جداول بتنی (نیوجرسی) برای تمام بزرگراه‌ها با پیشرفت ۶۵ درصد در دست اقدام است و این عملیات تا سه ماه آینده به اتمام می‌رسد.