مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم:

تولید بیش از ۸۵۰ هزار گلدان گل در مرکز تحقیقات، تولید و آموزش شهرداری قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از تولید بیش از 850 هزار گلدان گل در مرکز تحقیقات، تولید و آموزش شهرداری قم خبر داد.

به گزارش شهرداران، به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به تولید بیش از ۸۵۰ هزار گلدان گل‌های فصلی و دائمی در مرکز تحقیقات، تولید و آموزش شهرداری قم اظهار کرد: مرکز تحقیقات، آموزش و تولید گل و گیاه شهرداری قم با سه محور اصلی تحقیقات در حوزه فضای سبز شهری، آموزش و ارتقا فرهنگ شهروندی و تولید بخشی از گل و گیاه مورد نیاز فضای سبز شهر قم، از سال ۹۲ اجرایی شده و از سال ۹۵ کار خود را سرعت داده است.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئولیت این مجموعه علاوه بر تولید گل و گیاه، نظارت و کنترل و تولید گل در مراکز تولید موقت در مناطق هشتگانه است افزود: رویکرد و سیاست اصلی سازمان پارک‌ها در تولید گل و گیاه در این مرکز و همچنین در مراکز تولید مناطق هشتگانه، استفاده حداکثری از پتانسیل‌های موجود و رسیدن به حداکثر بهره‌وری و تولید گل و گیاهان مورد نیاز فضای سبز با ایجاد بیشترین ارزش‌افزوده است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به قیمت متفاوت گونه‌های گیاهی موجود در بازار تصریح کرد: گونه‌های تولیدشده در این مرکز هم از لحاظ اقتصادی به‌صرفه بوده و هم ارزش‌افزوده بیشتری دارد و تهیه و تولید آن‌ها نیز از سوی بخش خصوصی دچار مشکل شده است.
وی مزیت دیگر این مرکز را برنامه محور بودن در حوزه تولید گل و گیاهان مورد نیاز فضای سبز عنوان کرد و گفت: البته این مرکز به‌صورت کامل عملیات تولید را توسط بخش خصوصی انجام می‌دهد و با توجه به اینکه بخش زیادی از ظرفیت‌ها را در شهرداری داریم، تا حد زیادی هزینه‌های تولید کاهش پیدا می‌کند.
جوادیان با بیان اینکه طی ۱۰ ماه نخست سال بیش از ۸۵۰ هزار گلدان گل فصلی و دائمی در این مرکز تولیدشده است گفت: این گل‌ها برای کاشت در اختیار مناطق هشتگانه قرار گرفته است.