توصیه استاندار تهران به مردم

تولیدات داخلی توان رقابت با کالاهای خارجی را دارند

استاندار تهران به مردم توصیه کرد تا از کالاهای ساخت داخل استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ علیرضا فخاری در حاشیه افتتاح پروژه‌های شهرستان دماوند اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر شاهد حضور پررونق و با برکت بخش خصوصی در تامین نیازمندی‌های اساسی کشور بودیم.

وی افزود: امروز در شهرک صنعتی دماوند واحد تولیدی مواد غذایی آماده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ظرفیت بخش داخلی کارش را شروع کرده و دیگری مرکز تولید لوازم و وسایل حوزه بهداشتی با پایه پلاستیک و مواد پلی‌اتیلن بدون اتکا به تسهیلات دولتی و با حدود ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شد.

استاندار تهران بیان کرد: در این واحد تولیدی ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند و در حوزه تبادل کالا، بازاریابی و فروش نیز ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می کنند که ظرفیت خوبی برای منطقه است.

فخاری با اشاره به الگوگیری از چنین واحدهای تولیدی گفت: زنجیره ارزش، طراحی، قالب سازی و بکارگیری قالب‌ها در خط تولید را در این واحد شاهد بودیم که به عنوان الگو قابل ارائه می باشد و قابلیت رقابت‌پذیری با کالاهای خارجی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: توصیه می‌کنیم که مردم از تولیدات داخلی به ویژه آنهایی که مواد اولیه، طراحی و ساخت آنها بومی می‌باشد، استفاده کنند تا هم کالاهای داخلی در عرصه‌های بین‌المللی ایفای نقش کنند و هم سهم بسزایی در افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشند.