توضیحات استاندار یزد درباره اهمیت منابع انسانی در جوامع مختلف

استاندار یزد با بیان اینکه توسعه و پیشرفت بدون حضور و فعالیت سه نهاد انسان ساز «آموزش و پرورش»، «حوزه های علمیه» و «دانشگاه» ممکن نیست، گفت: منابع انسانی ممتاز ترین ثروت در مجامع مختلف است و تمدن ها با حضور و فعالیت همین منابع انسانی شکل گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه توسعه و پیشرفت بدون حضور و فعالیت سه نهاد انسان ساز «آموزش و پرورش»، «حوزه های علمیه» و «دانشگاه» ممکن نیست، گفت: منابع انسانی ممتاز ترین ثروت در مجامع مختلف است و تمدن ها با حضور و فعالیت همین منابع انسانی شکل گرفته است.
وی در ادامه اهمیت دانشگاه فرهنگیان را در تربیت معلمین، برای پرورش یک نسل دانست و اظهارداشت: دانشگاه فرهنگیان یزد در زمان ساخت، یکی از بهترین و زیباترین دانشگاه های کشور بود اما به مرور زمان و عدم سرمایه گذاری و اقدامات جدید در این دانشگاه، سبب وضعیت فعلی آن شده است.
استاندار یزد با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده در نشست درخصوص دانشگاه فرهنگیان یزد و عدم پاسخگویی ساختمان های فعلی به نیازهای دانشجویان افزود: در این راستا باید پردیس زمین مناسبی برای احداث پردیس جامع دانشگاه فرهنگیان اختصاص یافته و در دور دوم سفر رئیس جمهور، دستور کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ و این پروژه را در بودجه ردیف دار کنیم.
دکتر فاطمی در ادامه بر ساماندهی وضعیت موجود دانشگاه فرهنگیان و نونوارسازی فضای سبز تاکید کرد.
وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در خصوص کمبود پرسنل در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: با توجه به تفویض اختیار صورت گرفته به استانداران، تعداد کسری پرسنل دانشگاه از طریق سایر دستگاه و در قالب ماموریت حل خواهد شد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت مطالعه آثار شهید مطهری و طرح کلی اندیشه اندیشه اسلامی توسط دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، گفت: در این زمینه حمایت های لازم جهت اجرای طرح مطالعه این کتاب، در قالب مسابقه کتابخوانی یا سیر مطالعاتی صورت می گیرد.
دکتر فاطمی ادامه داد: دستگاه فکری دانشجویان دانشگاه فرهنگیان؛ به عنوان مربیان و تربیت کنندگان نسل آینده، باید اسلامی باشد و آثار شهید مطهری منظومه فکری جامع، روشن، صریح و استدلالی است و همچنان می تواند پاسخگوی بسیاری از مسائل امروز باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر برگزاری مراسمی جهت تجلیل از دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی، هنری و علمی و نیز نشستی جهت گفتگو با تعدادی از دانش آموزان سراسر استان و بررسی مسائل از زبان آن ها تاکید کرد.
استاندار یزد در ادامه از آغاز بازدیدهای سرزده در مدارس و بررسی مسائل و مشکلات موجود؛ در آینده ای نزدیک خبرداد.
دکتر فاطمی در پایان بر انجام کار تبیینی در سطح مدارس در خصوص اتفاقات اخیر و پاسخگویی به سوالات و شبهات دانش آموزان تاکید کرد.