توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان در ایلام با جدیت دنبال می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام: توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان در ایلام با جدیت دنبال می شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، بعدازظهر امروز سه شنبه، ۲۶ مهرماه نشست تخصصی حمایت از تولیدات دانش بنیان در شرکت های نفت و گاز استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام، مدیر کل بازرسی استان، رئیس بنیاد نخبگان استان، مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب کشور، مدیرعامل پتروشیمی ایلام، مدیرعامل پالایشگاه گاز استان، مدیرعامل شرکت گاز استان و مدیران عامل شرکت های دانش بنیان مرتبط با صنعت نفت و گاز در مجتمع پتروشیمی ایلام برگزار شد.
دکتر عباسی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام در این نشست با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصادی دنیا گفت: رشد اقتصادی در کشورهای توسعه در حوزه تولیدات غیرنفتی ناشی از تولیدات دانش بنیان است.
وی اظهار کرد: در همین راستا و با توجه به شعار امسال رهبر معظم انقلاب و تاکیدات دولت سیزدهم مبنی بر حمایت از تولید دانش بنیان، تمهیدات خوبی اندیشیده شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام وجود نخبگان ارزشمند در استان را ظرفیت مناسبی برای تحقق شعار سال عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان و توسعه شرکت های دانش بنیان منجر به رونق تولید، اشتغال و توسعه استان می شود.
عباسی به ابلاغ آیین نامه دولت برای تقویت شرکت های دانش بنیان اشاره و اضافه کرد: باید از ظرفیت و توان شرکت های حوزه دانش بنیان برای رفع مشکلات و توسعه اقتصاد بهره برد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام پیرامون ظرفیت های کشور در حوزه نخبگان نیز گفت: شرکت های دانش بنیانی که در زمینه های مختلف و مرتبط با آیین نامه ابلاغی دولت اقدام کنند، مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه زمینه فعالیت برای شرکت های دانش بنیان در استان فراهم است، گفت: مدیریت کلان استان این آمادگی را دارد تا در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ از شرکت های دانش بنیان حمایت کند