توسعه فعالیت‌های اجتماعی، زمینه‌ساز کنترل آسیب‌های اجتماعی

با هدف برنامه‌ریزی بلندمدت، نشست رابطان اجتماعی مناطق دهگانه شهرداری و کارشناسان و فعالان به میزبانی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش شهریار، این نشست که با هدف بررسی اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته در حوزه اجتماعی شهرداری تبریز با موضوع پیشگیری از مواد مخدر برگزار شده بود، به مجالی برای توجه به فرصت‌های مجموعه شهرداری تبریز برای پیشگیری از آسیب‌های مواد مخدر تبدیل شد.
در این نشست با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته از سوی خانه‌های سلامت، فرهنگسراها و نیز مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی مناطق شهرداری تبریز بر ضرورت استفاده از ظرفیت سایر مجموعه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر نیز تاکید شد.
امیر نصیربیگی سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته از سوی مدیریت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های مناطق، خاطرنشان کرد: امیدواریم تلاش صورت گرفته، تاثیرگذاری خود را در سطح شهر نمایان سازد و به نتایجی درخشان در این حوزه برسیم.
نصیربیگی افزود: لازم است در موضوع مواد مخدر، بیش از هر امری به موضوع پیشگیری توجه داشته باشیم و برنامه‌های خود را برای پیشگیری و نحوه مواجهه با اعتیاد معطوف کنیم.
وی ادامه داد: نمی‌توان با سلایق شخصی، بر این موضوع نظر داشت و باید با هم‌افزایی نهادها و دستگاه‌های مختلف فرهنگی در این راستا حرکت کرد.
نصیربیگی اظهار کرد: وحدت رویه در این راستا، از موازی‌کاری و تکرار فعالیت‌ها جلوگیری می‌کند و خواهیم توانست در این راستا به موفقیت دست یابیم.
وی، با تاکید بر ضرورت توجه بر محلات آسیب‌پذیر و آسیب‌هایی که نهاد خانواده و افراد در معرض خطر این بلای خانمان سوز را تحت تأثیر قرار می‌دهد، گفت: توجه به محلات در معرض خطر و نیز تلاش برای ایجاد بسترهایی برای مقابله با اعتیاد از طریق هم‌افزایی نهادهای فرهنگی و اجتماعی و همراه شدن با خانواده‌ها در پیشگیری از این امر از برنامه‌های آتی سازمان خواهد بود.
وی ادامه داد: تلاش ما بر این پایه است و برنامه‌هایی منسجم طی هر هفته در همه مناطق شهرداری در حوزه اجتماعی پیش‌بینی شده و در این برنامه‌ها، به موضوعات و معضلات پیش رو توجه می‌کنیم.
این نشست با بیان دیدگاه‌های حاضران و کارشناسان و ارائه پیشنهادهایی برای غنای هرچه بیشتر فعالیت‌های این حوزه ادامه یافت‌.