توسعه شیلات در گلستان با کمک فناوری اطلاعات سرعت می گیرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ فناوری اطلاعات را ابزاری برای توسعه بخش های مختلف شیلات در استان دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان در نشست بررسی استفاده از فناوری اطلاعات در توسعه صنعت میگو گفت: امروز در دنیا، فناوری اطلاعات به عنوان ابزار ارزش آفرین استفاده می شود به طوری که در هر حوزه ای که بکارگیری می شود باعث ایجاد ارزش افزوده شده است.

وی اظهار داشت: اگر فناوری اطلاعات تا دیروز به عنوان یک پیشنهاد محسوب می شد امروز یک اجبار است و باید برای توسعه حوزه های مختلف از آن بهره برد.

رئیس شورای مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: امروزه زیرساخت لازم برای توسعه فناوری در استان فراهم است و با حرکت به سمت هوشمندسازی می توانیم علاوه بر استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان بومی، توسعه صنعت شیلات استان را شاهد باشیم.

در ادامه اسماعیل جباری مدیرکل شیلات استان اظهار داشت: امروز استان گلستان توانسته با استفاده از ظرفیت های آبزی پروری جایگاه مناسبی را در کشور کسب کند و در حوزه های مختلف از جمله میگو، ماهیان خاویاری، ماهیان سردابی وگرمابی، ماهی در دریا(قفس و پن)  به عنوان پرورش دهنده عمل کند که در صورت استفاده از فناوری اطلاعات این جایگاه با توسعه بیشتر همراه است.

وی اظهار داشت: امروز شیلات استان با کمک اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان به دنبال افزایش سهم تولید و پرورش حوزه های مختلف شیلات با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات است و معتقدیم که بدون همکاری شما این مهم امکان پذیر نیست.

در انتها سرمایه گذاران صنعت میگو استان و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه هوشمند سازی طرح ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.