امام‌جمعه قم:

لزوم توجه ویژه به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی در بودجه‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری

امام‌جمعه قم ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به مسائل اجتماعی و فرهنگی گفت: باید در بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی‌ها، به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شود.

به گزارش شهرداران، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم عمل به وعده‌های انتخاباتی و انتظارات مردم اظهار داشت: علت اینکه مردم شما را به‌عنوان معتمد خود انتخاب کرده‌اند، بخشی از آن به خاطر وعده‌های انتخاباتی و بخش دیگر آن به‌واسطه انتظاراتی است که مردم از شما داشته‌اند؛ بنابراین باید این وعده‌ها، انتظارات و مطالبات سرلوحه کارها در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باشد.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مؤمن این است که ابتدا فکر می‌کند و بعد سخن می‌گوید افزود: یعنی آنچه گمان می‌کند از عهده آن بر نمی‌آید را وعده نمی‌دهد و در مقابل، وعده‌ای می‌دهد که گمان می‌کند از عهده آن بر خواهد آمد؛ فلذا مراقبت کنید که وعده‌هایی که داده‌اید به واقعیت برسند.
امام‌جمعه قم ضمن تقدیر از اقدامات خوبی که در شهر قم صورت گرفته است ابراز کرد: قم تا رسیدن به شهر طراز اسلامی فاصله زیادی دارد و هنوز نمی‌توان قم را به‌عنوان شهر طراز اسلامی اعلام کرد؛ البته اقدامات خوبی صورت گرفته و این‌طور احساس می‌شود که نگاه شورا در مسائل عمرانی و فرهنگی، نگاه رو به جلویی است.
وی با تأکید بر اینکه از شورای شهر انتظار می‌رود تا در برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای عمل کنند که خروجی آن برای مردم ملموس و محسوس باشد ادامه داد: البته محدودیت‌هایی نیز از لحاظ قانونی وجود دارد که نمایندگان باید تلاش کنند تا این محدودیت‌ها مرتفع گردد.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر لزوم توجه ویژه به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی گفت: حوادث سال گذشته، که قم نیز از آن مستثنی نبود، نشان داد که باید در بودجه‌ریزی و برنامه‌ریزی‌ها، به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه‌ای شود، چراکه التهابات اجتماعی و فرهنگی، مسائل عمرانی و خدمات شهری را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.
وی اضافه کرد: اگرچه با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و حضور گسترده مردم، تلاش‌های دشمنان خنثی شد، اما تردید نداریم که در بخش فرهنگی و اجتماعی دچار آسیب شده‌ایم و باید راه‌حلی در این زمینه اتخاذ شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای اعضای ششمین دوره شورای شهر قم خاطرنشان کرد: خود را تنها مسئول کارهای عمرانی ندانید و نگاه همه جانبه‌ای به مسائل شهر داشته باشید.
گفتنی است در ابتدای این جلسه، تعدادی از اعضای شورای شهر، گزارشی در محورهای مسائل، چالش‌ها و اولویت‌های فرهنگی، توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته و عدالت اجتماعی، مشکلات و چالش‌های معماری و شهرسازی، مشکلات استان در پذیرایی از زائرین و بودجه و پروژه‌های جدید عمرانی، ارائه کردند.