• تاریخ : سه شنبه - ۲۸ - فروردین - ۱۴۰۳
  • ساعت :
    نایب رییس شورای شهر تهران:

    تهران ظرفیت شهرک سازی را دارد

    نایب رییس شورای شهر تهران در واکنش به اظهار نظر شهردار تهران در احداث مناطق مسکونی در قالب ساخت شهرک ها گفت: قطعا این پتاتسیل در پایتخت وجود دارد اما چنین طرح هایی نیازمند داشتن پیشینه مطالعاتی قوی است ضمن آنکه تهران دارای این ظرفیت است. 

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران پرویز سروری نایب رییس شورای شهر تهران صبح امروز در حاشیه یکصدمین صحن علنی در جمع خبرنگاران  در خصوص اظهارات روز گذشته شهردار تهران برای ایجاد شهرک های مسکونی در نقاط مختلف پایتخت اظهار کرد: موضوع حمل و نقل برای شورای شهر و شهرداری بعنوان یک مسئله محسوب میشود و  احداث چنین شهرک هایی و با ظرفیت های بالا که بتواند گشایشی در تمامی حوزه ها ایجاد کند امری لازم است.

    وی ادامه داد: تراموا میتواند بخشی از این نیازها را پاسخ دهد اما این مسئله نیاز به امکان سنجی های مطالعاتی دارد از این رو این قبیل کارها باید پس از بررسی کارشناسانه به صحن شورا ارسال تا ابعاد دیگر آن مورد پایش اعضا قرار گیرد.

    سروری با اشاره به ظرفیت و پتانسیل شهرک سازی در تهران گفت: بستر این اتفاق در تهران وجود دارد اما نیاز دارد تا سرانه آرامش و آسایش تامین شود و آنجه که شهردار تهران در خصوص ساحت چنین شهرکهایی عنوان کرده رفع سبد نیازهای مردم در یک مختصات است و باید تمامی این شهرک های مد نظر بتواند تمامی نیازهای ساکنین آن را پاسخ دهد و مردم بتوانند به سهولت دسترسی لازم برای تامین نیازهای خود را داشته باشند.

    وی در پاسخ به اینکه چه امکاناتی لتزمه این شهرک هاست گفت: ماهیت ساخت این شهرک ها بطوری است که اگر درب شهرک بسته شود ساکنان بتوانند نیازهای آموزشی، فرهنگی، سلامت، اجتماعی و  سایر نیازها برآورده کنند.

     

    پاسخگویی مسئولین ضریب امنیت کشور را بالا می برد

    پرویز سروری که ریاست یکصدمین جلسه شورا را بر عهده داشت طی سخنانی در مرور اتفاقات تاریخی هفته اظهار کرد: فردا ۴ مهرماه سالروز حرکت عظیم تاریخی حضرت امام(ره) در مقابله با قرارداد ننگین کاپیتولاسیون بود که اوج نگاه استقلال مدارنه امام خمینی و نظام جمهوری اسلامی را نشان میداد.

    وی ادامه داد: مهمترین دغدغه و مساله جمهوری اسلامی حفظ تمامیت استقلال در تمام ابعاد و جنبه هااست و تمامی حرکاتی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا الان طی شده نمایانگر این تفکر و ایدئولوژی است ضمن آنکه جمهوری اسلامی برای حفظ استقلال هر هزینه ای را انجام داده و میدهد.

    سروری در ادامه به حضور بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع دانشجویان و ایجاد فضای گفتگوی آزاداندیشانه اشاره کرد و بیان داشت: ما چنین اقداماتی رو بسیار مفید و موثر میدانیم چرا که حضور مسئولین، پاسخگویی و شفاف سازی عملکرد خود موضوع مهم و حیاتی است چرا که ماسخگو بودن مسئولان میتواند ضریب امنیت کشور را افزایش دهد.

    وی در ادامه اذعان کرد: ما امیدواریم که تمامی مسئولین این روش و منش را پیش گرفته و در بین مردم بویژه دانشجویان حاضر شده و به دنبال رفع دغدغه های طیف های مختلف جامعه باشند ضمن آنکه مردم را محرم اسرار بدانند و مشکلات و معضلاتی که در درون دولت ودستگاه ها حاکم است را هم به مردم شفاف بگویند.

    سروری با اشاره به برگزاری “جشنواره ایران عزیز” اظهار کرد: این جشنواره که در فضای عمومی در کنار دریاچه خلیج فارس برگزار شد خوشبختانه با استقبال بسیار زیادی از سوی مردم مواجه شد و این اقبال عمومی که صورت گرفت مبین این است که چنین برنامه هایی نیاز جامعه تلقی میشود نیاز به توسعه دارد.

    نایب رییس شورای شهر با بیان اینکه جمعیت حاضر در این جشنواره حدود ۳۰۰ هزار نفر بود گفت: بنده با حضور در این جشنواره استقبال کسانی را در آنجا دیدم که فعالیتشان بر پایه کسب و کار در فضای مجازی بود که اخیرا دچار محدودیت ها و اختلالایی شده بودند که شهرداری برای این افراد فضایی رایگان برای معرفی کسب و کارشان ارائه داده بود تا جبران قسمتی از ضررها و خسارت ها ناشی از محدودیت ها باشد.

    وی در پایان گفت: رضایتمندی که صاحبان غرف و مردمی که حاضر در این جشنواره حاضر بودند نشان می دهد که شهرداری تهران باید این موضوع و برنامه را در نقاط دیگر  پایتخت تکرار کند.

    نوشته های مشابه

    بودجه مناطق شهرداری تهران به ۲۵ همت افزایش یافت
    فروردین 26, 1403

    بودجه مناطق شهرداری تهران به ۲۵ همت افزایش یافت

    مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران

    تحولات یک سازمان از  منابع انسانی سرچشمه میگیرد
    فروردین 25, 1403

    تحولات یک سازمان از منابع انسانی سرچشمه میگیرد

    مردانی به‌مناسبت روز ملی منابع انسانی مطرح کرد:

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
    برو بالا