شهردار منطقه ۵ شیراز مطرح کرد؛

تلاش برای توزیع عدالت‌محور پروژه‌ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان

شهردار منطقه ۵ شیراز از توزیع عدالت محور پروژه‌ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، به‌مناسبت دهه فجر در دومین مرحله از برنامه‌های افتتاح و کلنگ‌زنی شهرداری شیراز، ۱۲ پروژه با اعتبار ۳۶۱.۲ میلیارد تومان ازجمله کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت در محدوده شهرداری منطقه ۵ با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز، شهردار شیراز، رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهری برگزار شد.

رضا مسعودی شهردار منطقه ۵ شیراز در آیین کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های این منطقه از توزیع عدالت محور پروژه‌ها بر اساس نیاز شهر و شهروندان خبر داد.

مسعودی با تشریح برخی از پروژه هایی که بهره برداری و کلنگ‌زنی شدند، اظهار داشت: هدف از اجرای پروژه هایی که در بوستان مادر به بهره برداری می رسند، افزایش سرانه سلامت، توسعه ورزش وایجاد فضایی پرنشاط برای شهروندان است.

وی افزود: امروز چهار پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند و تعداد ۶ پروژه با اعتباری بیش از ۶۷ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد.

شهردار منطقه ۵ شیراز با اشاره به این موضوع که پروژه های کلنگ زنی تا سال آینده به بهره برداری می رسند، گفت: در منطقه ۵  به وسعت ۲۴ هزار هکتار فقط یک ایستگاه آتش نشانی داشتیم و حالا دومین ایستگاه در خیابان بنی هاشمی کلنگ زنی شد که تا سال آتی تقدیم شهروندان می شوند.

وی افزود: در همین راستا یک ایستگاه آتش نشانی در سال آینده در محور احمدی جنوبی نیز کلنگ زنی خواهد شد تا منطقه ۵  با برخورداری از ۳ ایستگاه آتشنشانی به امنیت مطلوبی دست خواهد یافت.

مسعودی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گسترش زیرساخت های ورزشی افزود: در کنار پیست موتورسواری پارک مادر، یک سالن سرپوشیده ورزش های غیرتوپی به مساحت ۹۰۰ متر قرار دارد که با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان در حال احداث است و تا سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: امروز یک سالن سرپوشیده ورزش های غیرتوپی در جنب سالن ورزشی پهلوانان نصیری کلنگ زنی شد که پاسخگوی نیازهای شهروندان در حوزه های مختلف ورزشی است.

شهردار منطقه ۵ شیراز از دغدغه محرومیت زدایی شورا و شهرداری خبر داد و افزود: منطقه کوشک میدان در زمره مناطق کمتربرخوردار شیراز قرار دارد و در تلاش هستیم تا با تعریف پروژه ها در اینگونه مناطق، سرانه فضای سبز و ورزش را در راستای عمل به دستورات شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز توسعه دهیم.

مسعودی خاطرنشان کرد: امروز به همت شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز تقاطع رحمت به قائم کلنگ زنی شد که دسترسی به حرم مطهر را تسهیل می کند. در شرایط حاضر شاهد قفل شدگی ترافیکی در حوالی حرم مطهر هستیم که با ابرپروژه هایی که حول این محور تعریف شده شاهد بهبود ماجرا خواهیم بود.

شهردار منطقه ۵  شیراز با اشاره به جزییاتی از پروژه تقاطع نواب گفت: این پروژه در شرایط حاضر ۲۵درصد پیشرفت دارد.