تقدیم ۳۷۵ پلاک ثبتی و ملکی به راه و شهرسازی در قرارگاه کاداس بافق

فرماندار بافق در قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی بافق که با حضور مدیرکل ثبت و استاد و املاک استان یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، بر لزوم حضور رئیس اداره ثبت اسناد به عنوان دبیر قرارگاه حدنگاری شهرستان در مساجد و تبیین قانون حدنگار و مزایای اسناد کاداستری تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق، فرماندار بافق در قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی بافق که با حضور مدیرکل ثبت و استاد و املاک استان یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان برگزار شد، بر لزوم حضور رئیس اداره ثبت اسناد به عنوان دبیر قرارگاه حدنگاری شهرستان در مساجد و تبیین قانون حدنگار و مزایای اسناد کاداستری تأکید کرد.

محمدعلی صمیمی همچنین حضور جدی شهرداری و دستگاههای دولتی در راستای اطلاع رسانی شهری و ترغیب مردم به دریافت اسناد مالکیت کاداستری و تعویض اسناد دفترچه‌ای را خواستار شد.

در ادامه ، دادستان عمومی و انقلاب بافق با بیان اینکه تقویت امنیت اقتصادی در کنار ایجاد امنیت حقوقی با اجرای کامل کاداستر اظهار داشت: متأسفانه اطلاع رسانی مزایای کاداستر ضعیف است و باید استفاده از ظرفیت صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی جهت تبیین قانون کاداستر مورد توجه باشد.

رحمان مزیدی بر لزوم استمرار جلسات قرارگاه حدنگاری (کاداستر ) با نتیجه گیری و خروجی مناسب و الزام مسئولان در عمل به تعهدات داده شده ، تأکید کرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان یزد در این نشست با اشاره به سابقه اجرای کاداستر اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری و مفاد قانونی همچون برنامه هفتم توسعه بخش های شرعی و قانونی مبنی بر لزوم اجرای کامل این قانون است.

وی با اشاره به تأمین اعتبار جهت تهیه نقشه در استان و شهرستان بافق افزود: اداره کل ثبت اسناد با تمام توان آماده صدور اسناد مالکیت کاداستری در تمامی حوزه‌های کشاورزی، روستایی، شهری و املاک دولتی و موقوفات است.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با بیان اینکه تعویض اسناد روستایی با همکاری و مساعدت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، رایگان است، تصریح کرد: در این بخش و همچنین مستندسازی اراضی زراعی و کشاورزی نیازمند همکاری بخشداری ها ، شوراها و دهیاری ها جهت ترغیب و تشویق مردم هستیم.

اقبال خطاب به دستگاه های اجرایی شهرستان تاکید کرد: دستگاههای دولتی تمامی اسناد مالکیتی خود و یا املاکی را که دارای سند دفترچه ای یا فاقد سند است، با مراجعه به اداره ثبت شهرستان، مستندسازی کنند.

مدیر کل ثبت استان یزد اشاره کرد: تاکنون بیش از ۴۲ هزار و ۵۰۰ سند مالکیت صادر و املاک مستندسازی شده است، که بیشترین آمار مربوط به املاک شهری بوده و بیش از هزار و ۴۰۰ ملک در روستاها ثبت شده است.

وی بیان داشت: در قرارگاه کاداستر بافق با همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان و ثبت اسناد، بالغ بر ۳۷۵ پلاک ثبتی و ملکی که در تصرف دولت و راه و شهرسازی بوده، مستندسازی شده است که اسناد آن به راه و شهرسازی تقدیم شد.

اقبال گفت: طبق قانون بودجه مصوب ۱۴۰۱ تمامی اسناد روستایی به صورت رایگان انجام می گیرد و مردم برای اراضی روستایی هیچگونه مبلغی نباید پرداخت کنند. همچنین جهت رفاه حال مردم و تسهیل در امر صدور اسناد روستایی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار دفتر حدنگاری راه اندازی خواهد شد.

عضو شورای قضایی استان یزد در پایان ، استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، بخشداران، شوراها و دهیاران جهت اطلاع رسانی و ترغیب مردم برای دریافت اسناد مالکیت کاداستری و تعویض اسناد دفترچه‌ای خواستار شد و گفت : باید اجرای کامل کاداستر بصورت مدنظر جدی قرارگاه ، شورای قضایی و شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان قرار گیرد.​​​​​​​