استاندار گلستان:

تعامل قرارگاه خاتم الانبیاء در پروژه های استان روند پیشرفت را تسریع می کند

استاندار گلستان با اشاره نقش مجموعه های بزرگ کشوری در رشد و توسعه استان ها اظهار کرد: تعامل قرارگاه خاتم الانبیا در پروژه های استان روند پیشرفت را تسریع می کند و همچنین موجب بهبود کیفیت اشتغال در گلستان می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان؛ دکتر علی محمد زنگانه امروز یکشنبه ۱۵ آبان در جلسه بررسی پروژه های قرارگاه خاتم الانبیا در استان با حضور سردارهوش السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مدیران پروژه های این قرارگاه در استان برگزار شد، تصریح کرد: کمبود اعتبار لازم برای پروژه های در دست اقدام قرارگاه جبران خواهد شد و خوشبختانه قرارگاه خاتم الانبیاء پیشرفت پروژه ها را منوط به تامین اعتبار نکرده که حائز اهمیت است.

استاندار گلستان با اشاره آغاز عملیات عملیات اجرایی علاج بخشی خلیج گرگان از خردادماه سال جاری گفت:لایروبی خلیج گرگان با ۲ دستگاه لایروب و بیل مکانیکی دو زیست در حال انجام است .

وی از پیشرفت قابل قبول این پروژه افزود : تاکنون ۴۰ درصد پروژه لایروبی کانال آشوراده خلیج گرگان انجام شده است و به گفته مجری پروژه یعنی قرارگاه خاتم الانبیا ۵ درصد از زمانبندی اجرای پروژه جلوتر هستیم.

دکترعلی محمد زنگانه در این جلسه گفت: سد نرماب مینودشت از پروژه های بزرگ استان است که سرمایه گذاری قابل توجهی انجام شده است.

استاندارگلستان با اشاره به نقش مهم این پروژه در استان افزود: با پرداخت مطالبات قرارگاه زمینه انجام باقی قسمت های سد را فراهم تا مراحل انتهایی این پروژه به اتمام برسد.

همچنین در این جلسه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بااشاره به پیش بینی تنش های آبی پیش رو گفت: پروژه سد نرماب از سال ۱۳۹۰ در گلستان آغاز شده که با افتتاح این پروژه مشکل آب شرق گلستان مرتفع خواهد شد.

سردار هوش السادات با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بتوانیم خدمات ارزشمندی به مردم شریف استان داشته باشیم ،بیان کرد: با امضا تفاهم نامه ای که بین وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه خاتم انبیاء صورت گرفت، سهم کشاورزی در این منطقه رونق بیشتری حاصل شود.

فرمانده قرارگاه خاتم انبیاء با اشاره به تجربیات قرارگاه در جمع آوری فاضلاب شهری اهواز گفت: آمادگی انتعقاد قرارداد در پروژه جمع آوری فاضلاب شهری، شهرهای گرگان،علی آبادکتول،گنبد و آزادشهر را داریم.

گفتنی است در این جلسه توسط مدیران پروژه ها و دستگاه های اجرایی استان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه هایی همچون شهربازی مدرن، آبیاری نوین، زهکشی اراضی، لایروبی خلیج و … که با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حال اجراست گزارشی ارائه شد.