تصویب کلیات اساسنامه سازمان حمل و نقل بار و اعلام وصول لوایح شهرداری تبریز

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در نود و پنجمین جلسه علنی خود کلیات اساسنامه سازمان حمل و نقل بار شهرداری را مورد بررسی قرار داده و با لحاظ تغییراتی به تصویب رساندند.

به گزارش شهریار، نود و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز صبح امروز با تجلیل از سید داود قریشی همکار نویسنده شهرداری آغاز شد و در ادامه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی به عنوان مدعو به ایراد سخنرانی در حوزه‌های مختلف پرداخت.

کلیات اساسنامه سازمان حمل و نقل و بار چهارمین دستور امروز شورای اسلامی شهر بود که مورد بررسی قرار گرفت و با لحاظ تغییراتی به تصویب رسید.

سخنرانی میان‌دستور محمدحسن اسوتچی دستورجلسه بعدی جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر بود که پس از آن نامه روح‌الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر مبنی بر تغییر نام این کمیسیون به تحقیق، نظارت و حقوقی مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت.

لوایح جدید شهرداری تبریز مبنی بر تجویز خرید ماشین‌آلات سنگین، عقد قرارداد احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک جوانان، احداث فیبر نوری در راستای توسعه هوشمند شهر، واگذاری زیرسرقفلی پاساژ سهند، کاهش مبنای محاسبه عوارض سرقفلی پروژه‌های سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در غرب تبریز به ۲۲ درصد، اصلاحیه برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۱ و کاهش مبنای محاسبه عوارض برای پروژه پنج هزار واحدی صدرای اندیشه اعلام وصول شده و یک فوریت این لوایح به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در نهایت طرح روح‌الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق، نظارت و حقوقی شورا مبنی بر تشکیل دبیرخانه شهرهای خواهرخوانده تبریز برای تجمیع اندوخته‌ها و تعیین سیاست واحد شهرداری در عقد خواهرخواندگی با قید یک فوریت به تصویب رسید.