تجلیل فرمانده سپاه استان از استاندار ایلام و رئیس و جانشین ستاد اربعین استان

استاندار ایلام: در ایام اربعین بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کردند/مجموعه سپاه در اربعین با همه وجود پای کار بودند ...

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، صبح امروز سه شنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۱، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام و اعضای ستاد قرارگاه اربعین سپاه استان با استاندار ایلام دیدار کردند.
دکتر بهرام نیا، در این دیدار با بیان اینکه میزبانی از زائران اربعین حسینی علیه‌السلام افتخاری بزرگ برای استان ایلام است، گفت: به لطف خدا و به برکت امام حسین (ع)، اربعین امسال به گونه ای برگزار شد که رهبر فرزانه انقلاب در این باره بیاناتی داشتند و فرمودند «اربعین امسال باشکوه‌ترین اربعین در طول تاریخ بوده است» و این بهترین پاداشی بود که نصیب مردم استان و دست اندرکاران شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مرزهای امن و راحت و کم هزینه برای زائران مرز مهران است که در ایام اربعین بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار زائر از این مرز تردد کردند.
وی افزود: با وجود این حجم تردد اما با هماهنگی کامل بین همه مسئولان استان اعم از ائمه محترم جمعه، اعضای ستاد اربعین استان، مجموعه نیروهای مسلح و مردم بصورت یکصدا خدمات ارزنده‌ای به زائران ارائه شد.
استاندار ایلام با تقدیر از خدمات سپاه امیرالمؤمنین (ع) در اربعین گفت: مجموعه سپاه با همه وجود پای کار بودند و دغدغه ها و پیگیری‌های فرمانده سپاه استان در ایام اربعین قابل تقدیر است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به اینکه ظرفیت‌های ارزشمند سپاه در همه عرصه‌ها کارساز است، افزود: سپاه در اربعین در همه بخش ها حضور چشمگیری داشت و در راستای کمک به زائر بود و در موضوعات مختلف از جمله امنیت، بهداشت، درمان و به خصوص آب، علیرغم نبود امکانات برای جابجایی بطری های آب معدنی بین زوار اما به خوبی در این عرصه عمل کرد.
استاندار ایلام در ادامه با تجلیل از خدمات روحانیون در ایام اربعین گفت: امسال بیش از ۵۰۰ روحانی در ایام اربعین حضور داشتند بطوریکه هیچ موکبی بدون روحانی نبود.
وی در ادامه گفت: روحانیون در اربعین به خوبی در موضوعات دینی و فرهنگی و معرفتی و بصیرتی نقش آفرینی کردند؛ در واقع روحانیت به وظیفه خود در رابطه با زیارت با معرفت به خوبی عمل کرد که از دغدغه های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بود که به نحو احسن محقق شد.
دکتر بهرام نیا با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری برای اربعین گفت: با شروع به کار دولت سیزدهم در استان ایلام بلافاصله تمهیدات لازم برای توسعه زیرساخت‌های اربعین اندیشیده شد که اگر این مهم محقق نمی شد اربعین امسال با چالش مواجه می شدیم.
وی از همه صاحب نظران، نخبگان و مردم خواست نظرات خود را در راستای توسعه زیرساخت‌ها و رفع کاستی ها اربعین به ستاد اربعین استان ارایه کنند تا از هم اکنون برای اربعین سال آینده برنامه ریزی شود‌.
استاندار ایلام در پایان به توسعه یادمان های استان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه یادمان های استان از محل اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری در نظر گرفته شده که این میزان اعتبار تاکنون سابقه نداشته است.
در ابتدای این جلسه سردار شاکرمی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گزارشی از اقدامات انجام گرفته ستاد اربعین سپاه استان ارائه کرد.
گفتنی است در پایان این دیدار از خدمات و تلاش های استاندار و رئیس ستاد اربعین استان ایلام و نیز معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام جانشین ستاد در اربعین تجلیل بعمل آمد.