تجلیل شهردار تبریز از نخبه علمی و پژوهشی کشور

شهردار تبریز در پنجمین جلسه دور دوم قرار خدمت با حضور در منزل علی بهاری نخبه علمی و پژوهشی ساکن در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۱، از وی تجلیل کرد.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار در پنجمین جلسه دور دوم قرار خدمت به همراه حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم زعفرانچی‌لر عضو شورای اسلامی شهر تبریز و حمید شاهوردی شهردار منطقه ۱ با حضور در منزل علی بهاری از وی تجلیل کرد.

علی بهاری یکی از جوانان خوش فکر تبریزی است که در زمینه فناوری‌های‌نوین و اختراعات چندین مدال در جشنواره های مختلف کشوری و بین المللی کسب کرده است.

این پژوهشگر در زمینه مصالح ساختمانی موفق به طراحی بتن سبک شده است به طوری که موجب کاهش وزن ساختمان ها می شود.

بتن سبک طراحی شده توسط این نخبه در اندازه ۳ متری تنها ۶۰ کیلوگرم وزن دارد. این محصول نوآورانه عایق صوتی دارد که در دیوار داخلی و بیرونی ساختمان باعث ایزوله کردن سرما و گرما شده و از این طریق باعث کاهش مصرف انرژی  در ساختمان می‌شود.

این نخبه و پژوهشگر علمی همچنین در مسابقات اختراعات کشورهای آلمان، سوئیس و مالزی برای کشور مان مدال به ارمغان آورده است. همچنین دریافت لوح تقدیر ویژه نخبگان از سازمان علمی و پژوهشی و فناوری سپاه عاشورای استان از دیگر افتخارات شهروند پژوهشگر تبریزی است.

یعقوب هوشیار در این دیدار اظهار کرد: پتانسیل علمی موجود و سرمایه‌های اجتماعی  فرصت مناسبی برای توسعه همه جانبه شهر تبریزهستند. شهرداری تبریز با توجه به نامگذاری  امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، اشتغال و دانش بنیان، پیشگام تجلیل از نخبگان در کنار خانواده معظم شهدا است.

وی در این باره افزود: یک روز در هفته را برای دیدار و تجلیل از نخبگان، صاحبان ایده و تفکر و اندیشه اختصاص داده ایم.

گفتنی است شهرداری تبریز برای اولین بار در کشور چهارشنبه هر هفته میزبان نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف است و هر نوع طرح، نوآوری در حوزه مدیریت شهری و دیگر حوزه‌های مدیریتی را بررسی و از توان بالقوه نخبگان تبریز استفاده خواهد کرد.