فرماندار رشت:

تجربه و تکنولوژی، گرانیگاه توسعه صنعت کشاورزی است

جلسه شورای سیاستگذاری و توسعه کشاورزی و ستاد حفاظت از منابع آب با حضور نوبخت فرماندار مرکز استان، زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، کاظم نژاد معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ساری، اسماعیلی مشاور استاندار در امور معلولین، بخشداران شش گانه شهرستان ساری، علوی رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساری، هاشمی رییس اداره امور منابع آب شهرستان ساری، بخشی رییس شورای اسلامی شهرستان ساری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان ساری، محمد علی نوبخت در جلسه شورای سیاستگذاری و توسعه کشاورزی و ستاد حفاظت از منابع آب که با حضور زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، کاظم نژاد معاون عمرانی فرمانداری شهرستان ساری، اسماعیلی مشاور استاندار در امور معلولین، بخشداران شش گانه شهرستان ساری، علوی رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساری، هاشمی رییس اداره امور منابع آب شهرستان ساری، بخشی رییس شورای اسلامی شهرستان ساری و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم شاهچراغ گفت: تجربه و تکنولوژی، گرانیگاه توسعه صنعت کشاورزی است. استفاده از تجربه نیروی انسانی بومی و همسان سازی صنعت کشاورزیِ سنتی با تکنولوژی روز، باعث افزایش راندمان در حوزه کشاورزی میشود. کشاورزی پایدار یک شاخه مهم از توسعه پایدار است و نقش اساسی در حل مشکلات صنعت کشاورزی و ایجاد پایداری بلند مدت و حل معضلات داشته است.
مقام عالی دولت در شهرستان ساری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله تعالی) در مورد کشاورزی دانش بنیان فرمودند اگر ما در کشاورزی، شرکتهای دانش‌بنیان را افزایش بدهیم و دانش را در مسئله‌ی کشاورزی به‌کارگیری کنیم، میتوانیم در امر اصلاح بذر، در مورد آبیاری نوین، شیوه‌های جدید تولید و بهره‌وری بهتر از آب و خاک میتوانیم حدّاکثر استفاده و بهره وری را بکنیم گفت: سیمای آموزش کشاورزان، بهره گیری بهینه از آب و استفاده از روش های نوین آبیاری، اولین گام در جهت حفاظت از منابع آبی است. آموزش صحیح و متناسب در هر شاخه از صنعت کشاورزی یکی از نیازهای اولیه ما در جهت حفاظت از منابع آبی است. همچنین با توجه به وجود مسئله تنش های آبی، استفاده از روش های نوین آبیاری با در نظر گرفتن دانش و فناوری در کنار توجه به ابتکارِ بومی سازی، از موارد مورد اهمیت در جهت حفاظت از منابع آبی است. مدیریت بحران آب نیز با رعایت ملاحظات منابع آبی باید صورت گیرد.
فرماندار مرکز استان ضمن تاکید بر تشکیل ستاد توسعه کشاورزی در تمامی بخش های شهرستان ساری و تدوین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در بحث توسعه کشاورزی و حفاظت از منابع آبی، استفاده درست و بهنگام از اعتبارات و نیازسنجی های اصولی در حوزه زیرساخت های صنعت کشاورزی و هماهنگی، همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی افزود: ساماندهی توسعه صنعت کشاورزی با ایجاد انگیزه و مزایا برای نیروی انسانی جوان و ساماندهی چالش های تحصیل و اشتغال گام بلندی در جهت توسعه صنعت کشاورزی و حل معظلات بیکاری است.