تاثیر ورود آتش‌نشانی به مبحث ایمنی ساختمان در کاهش حوادث در قم

علی زندیه در حاشیه بازدید مدیران شهری از ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم به مناسبت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشان و خدمات ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: در خصوص ایمنی وضعیت مطلوبی در شهر قم حاکم است. وی افزود: با ورود و نظارت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در صدور پروانه، بررسی نقشه‌ها و […]

علی زندیه در حاشیه بازدید مدیران شهری از ایستگاه‌های آتش‌نشانی قم به مناسبت هفتم مهرماه و روز آتش‌نشان و خدمات ایمنی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرنیوز، اظهار داشت: در خصوص ایمنی وضعیت مطلوبی در شهر قم حاکم است.

وی افزود: با ورود و نظارت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در صدور پروانه، بررسی نقشه‌ها و در زمان پایان کار، تجهیزات ایمنی مقررات ملی ساختمان تأیید و بعدازآن تحویل مالکان می‌شود که این الزام قانونی سبب کاهش حوادث ساختمان در قم شده است.

معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: مشکل و معضل اصلی قم ساختمان قدیمی قبل از سال ۹۱ است که سازمان آتش‌نشانی ورودی جهت تأییدیه ایمنی آن‌ها نکرده است، در این بخش نیز ساختمان‌هایی که پایان کار دریافت نکرده‌اند ملزم به تأییدیه ایمنی از سازمان آتش‌نشانی هستند، ولی لازم است در خصوص سایر ساختمان‌های تجاری، مسکونی و درمانی نیز این سازمان بتواند ورود و مباحث ایمنی را بررسی نماید.

زندیه، وجود پاساژ، مجتمع‌های خرید و مراکز اقامتی فاقد ایمنی را از معضلات مهم شهر قم دانست و تصریح کرد: این مراکز به‌رغم اخطاریه‌های آتش‌نشانی هنوز موارد ایمنی را به‌صورت کامل رعایت نکرده‌اند.