تأکیدات و سیاست‌گذاری‌های استقبال ازبهار ۱۴۰۲

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد بخشی از سیاست‌گذاری‌ها و تأکیدات کمیسیون در خصوص استقبال ازبهار 1402 را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،” حسن کریمدادی “در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهرکه به‌منظور بررسی سیاست‌ها و راهبردهای کلان برای استقبال ازبهار ۱۴۰۲ شهرداری برگزار شد، افزود: استقبال ازبهار، جزو رویدادهای مهم مدیریت شهری بوده که مبدأ اصلی و مبتکر آن شهرداری مشهد است

وی بابیان اینکه استقبال ازبهار همه‌ساله به‌عنوان یک سیاست و راهبرد در شهرداری مشهد موردبحث و تبادل‌نظر قرار می‌گیرد، گفت: در گام اول، باید به شناسایی و احصاء نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های خود در سال‌های قبل بپردازیم؛ نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را باید تقویت کنیم.

کریمدادی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از اقدامات نو و جدید که با ذائقه مردمی در تناسب باشد، افزود: یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در استقبال ازبهار، جلب مشارکت‌های مردمی است؛ به میزانی که از ظرفیت محلات استفاده کنیم قطعاً تأثیر به‌سزایی روی کیفیت فعالیت‌ها خواهد داشت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: حوزه خدمات شهری باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به فضا آرایی شهری، محتوای المان‌ها و گل‌کاری سطح شهر داشته باشد؛ این اقدامات باید به‌صورت هدفمند دنبال شود و پیام مناسبی را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته باشد.

کریمدادی بابیان اینکه عدالت‌محوری در توزیع فعالیت‌ها و خدمات و همچنین توجه به حاشیه شهر در استقبال ازبهار یکی از مطالبات جدی شورای اسلامی شهر است، گفت: خوشبختانه در استقبال ازبهار ۱۴۰۱ اقدامات خوبی در پهنه‌های حاشیه شهر صورت گرفت ولی قطعاً این اقدامات باید با غنای بیشتری در بهار ۱۴۰۲ دنبال شود.

وی حمایت از تولیدات گل‌وگیاه داخل استان و به‌ویژه مشهد مقدس را موضوع بسیار حائز اهمیتی دانست که از سوی خدمات شهری باید با توجه بیشتری دنبال شود و افزود: حمایت از تولید‌کنندگان داخلی به‌منزله تقویت اشتغال آفرینی است؛ به‌ویژه درمشهد و استان خراسان رضوی که نیروی کار مهاجر در آن به‌وفور یافت می‌شود.

کریمدادی همچنین با تأکید بر لزوم فعال شدن سامانه توزیع نهال و گل‌وگیاه در شهرداری، ویژه استقبال ازبهار، گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از تولید گل و گیاه باید توسط شهرداری و با استفاده از امکانات موجود در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در بحث المان‌های استقبال ازبهار باید مشارکت و نقش‌آفرینی بخش خصوصی تقویت شود.