تأمین آب شرب و بهداشتی مردم خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مسئله تأمین آب شرب و بهداشتی مردم همواره در اولویت برنامه های استان قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ محمدرضا طالبی با بیان این مطلب در جلسه بررسی مسائل آب شرب و کشاورزی روستاهای نیستان،پیکوه و اصفهک طبس خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به تأمین آب شرب و بهداشتی مردم باید همواره با اولویت پیگیری و حل شود.
وی تأکید کرد: بعد از آب شرب و بهداشتی مردم در روستاها، موضوع تأمین آب کشاورزی نیز در دستور کار قرار دارد و در حد مقدورات پیگیری و تأمین می شود.
معاون استاندار تصریح کرد: کاهش آب قنوات در سالیان گذشته به جهت خشکسالی های متمادی در بسیاری از نقاط استان امری اجتناب ناپذیر است و بسیاری از مناطقی که سرشار ازمنابع آبی بوده امروز تحت تأثیر خشکسالی قرار دارند.
طالبی به اختلاف بین روستای پیکوه و معدن زغالسنگ پرورده طبس در زمینه منابع تأمین آب اشاره کرد و متذکر شد: کمیسیون آب های زیر زمینی با رویکردی مثبت و کارشناسی شده میزان آب ورودی به پیکوه را تعیین نموده تا مشکل آب کشاورزی و شرب روستا مرتفع گردد.
وی با اشاره به این که زغالسنگ پرورده، قطب معدنی کشور است و از اشتغالزایی بالایی نیز برخوردار می باشد، افزود: باید بین میزان آب مصرفی روستا و معدن، توازن و تناسبی برقرار شود تا نیاز دو مجموعه مرتفع گردد .
معاون استاندار اظهار داشت: با توجه به هدرفت آب در شبکه انتقال آب روستای پیکوه، شرکت آب و فاضلاب با همکاری زغالسنگ پرورده در راستای مسئولیت اجتماعی و اینکه بسیاری از نیروهای کارگری و پیشکسوت این واحد در روستای پیکوه زندگی می کنند، به صورت مشارکتی اقدام به اصلاح شبکه آبرسانی روستا نماید تا از این طریق نیز منابع آبی میزان مورد نیاز تأمین گردد.
به گفته وی؛ نصب مخزن جدید برای روستای پیکوه نیز بخشی از مشکلات را حل می کند.
طالبی تصریح کرد: برای تأمین آب مورد نیاز روستای اصفهک نیز مقرر شد با باتوجه به ساخت و سازهای جدید و با توجه به توسعه روستا مخزن ۵۰۰ مترمربعی احداث و توسعه شبکه نیز در دستور کار حوزه های متولی قرار گیرد.