رئیس شورای اسلامی شهر شیراز

تأسیس دانشگاه علوم و فنون آتش‌نشانی شیراز اقدامی جسورانه و عالمانه است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آیین بزرگداشت مقام آتش‌نشان همزمان با روز آتش‌نشانی و ایمنی با حضور مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر، محمدحسن اسدی شهردار منتخب، کاظم اکرمی رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس، محمدتقی تذروی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر، مهدی نصیری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر، مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌ زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر، سید ابراهیم حسینی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر، علی‌رضا صحرائیان معاون عمران و توسعه حرم حضرت شاهچراغ(ع) و دیگر مدیران شهری همراه با مانور تخصصی آتش‌نشانان شیراز، رژه خودرویی و مارش نظامی در صحن حرم حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

در این آیین که با غبارروبی و عطرافشانی حرم حضرت شاهچراغ(ع) توسط آتش‌نشانان آغاز شد، جمعی از آتش‌نشانان شهر شیراز با حکم تولیت آستان مقدس به کسوت خادم افتخاری این بارگاه منور، منصوب و مفتخر شدند.

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین بزرگداشت مقام آتش‌نشان با تبریک این روز اظهار کرد: آتش‌نشانان مجاهدین و سربازان واقعی این شهر بوده که بدون هیچ ادعایی در سطح ایثار و فداکاری مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: برای ارتقای تجهیزات و ماشین‌آلات، پیشگیری از حوادث در شهر و ارتقای آمادگی در برابر حوادث این مجموعه خدمت‌رسان باید تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره‌ به اجرای سند طرح اطفای حریق افزود: با اجرای این طرح پروژه‌محور، مسائل و مشکلات موجود را با برنامه‌ریزی و نگاهی رو به آینده رفع خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأسیس دانشگاه علوم و فنون آتش‌نشانی را یک اقدام جسورانه و عالمانه عنوان و ادامه داد: تأسیس دانشگاه علوم و فنون سازمان آتش‌نشانی یک حرکت مثبت برای سایر دستگاه‌های مشابه در کل کشور محسوب می‌شود و با توجه به افزایش ۳۶۰ درصدی بودجه سازمان آتش‌نشانی نسبت به سنوات گذشته با اولویت دادن به تامین بودجه این سازمان در جهت تامین نیازها، امکانات و ماشین آلات گام برمی‌داریم.

محمدحسن اسدی شهردار منتخب شیراز نیز در آیین بزرگداشت مقام آتش‌نشان تصریح کرد: آتش‌نشانی یک خدمت حاکمیتی است و کارکنان این مجموعه بزرگ در هر بخش افراد متخصصی هستند که به صورت رسمی در این سازمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با ثبت شعار تحول و ارتقا در سازمان آتش‌نشانی شیراز تصریح کرد: آتش‌نشانان حافظ جان و مال شهروندان هستند، بنابراین با توجه به اهمیت شغل آتش‌نشانی و تاثیر آن در جامعه، باید به نیازهای این مجموعه مهم از جمله به روزرسانی تجهیزات، ماشین‌آلات و رفع مسائل منابع انسانی جامه عمل بپوشانیم.

کاظم اکرمی رئیس منطقه ۳ سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان فارس نیز روز آتش‌نشان را تبریک و داشتن امکانات مناسب در جهت نجات جان انسان‌ها را برای سازمان آتش‌نشانی شیراز یک اقدام قابل توجه عنوان کرد.

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تبریک بزرگداشت مقام آتش‌نشان خواهان توجه ویژه اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر شیراز به نیازها و مشکلات سازمان آتش‌نشانی شیراز شد.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان آتش‌نشانی یادآور شد: رفع مشکلات حقوق و مزایای آتش‌نشانان و خریداری تجهیزات تخصصی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست که با توجه به پیشبرد بخش مهمی از این موضوع، رسیدن به نتیجه مطلوب با توجه به جان‌فشانی آتش‌نشانان عزیز، یک جهش و حرکت روبه‌جلو را به همراه خواهد داشت.

آتش‌پاد محمد‌هادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نیز با ابراز خرسندی از دعوت تولیت حرم حضرت شاهچراغ(ع) برای اجرای مراسم روز آتش‌نشان در این آستان عنوان کرد: طی شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ دو هزار و ۴۴۴ شهروند در عملیات‌ها توسط آتش‌نشانان نجات یافته‌اند و دو هزار و ۶۶۴ عملیات اطفای حریق و بیش از سه هزار و ۸۸۳ عملیات امداد و نجات توسط کارکنان سازمان آتش‌نشانی شیراز با موفقیت انجام شده است.

وی تصویب سند جامع اطفای حریق را از مهمترین گام‌های این سازمان در سال جاری عنوان کرد و افزود: سند طرح جامع اطفای حریق با همکاری دانشگاه شیراز پس از دوسال پژوهش با ۱۳ رای اعضای شورای اسلامی شهر به تصویب رسید و به‌عنوان نقشه راه سازمان آتش‌نشانی در خصوص نیازهای ایمنی شهری و راهکارهای توسعه آن، جغرافیای شهری و چگونگی مواجهه با عملیات‌های امدادی و اطفایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز همچنین به تحقق افزایش نیروی انسانی و رفع مشکلات حقوق و مزایای آتش‌نشانان در یک سال گذشته اشاره و عزم شورای اسلامی شهر شیراز را در رفع مشکلات آتش‌نشانان این کلانشهر قابل تقدیر دانست.

در پایان این آیین نیز از آتش‌نشانان برتر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تجلیل شد.

لازم به ذکر است، به مناسبت هفته آتش‌نشان نمایشگاهی از تجهیزات و فعالیت‌های آتش‌نشانی شیراز در صحن حضرت معصومه(ع) حرم حضرت شاهچراغ(ع) به مدت سه روز برقرار است.