استاندار ایلام:

بیش از ۷ هزار شغل در استان ایلام ایجاد شده است

استاندار ایلام در نشست شورای اشتغال استان: در حوزه اشتغال تاکنون ۱۴ درصد بیش از تعهد خود عمل کرده‌ایم/ ۸۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ استان جذب شده است/ بیش از ۷ هزار شغل در استان ایجاد شده است و این رقم تا پایان سال به ۱۳ هزار می رسد/ کمیته راستی آزمایی و بررسی میدانی حوزه اشتغال در استان تشکیل می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، دکتر حسن بهرام نیا روز شنبه ۹ مهر در نشست شورای اشتغال استان افزود: در حوزه اشتغال تاکنون ۱۴ درصد بیش از تعهد خود عمل کرده‌ایم و با باتوجه اینکه تعهد اولیه اشتغال استان ۶ هزار بوده است تاکنون طبق سامانه رصد بیش از ۷ هزار شغل ایجاد شده است.
وی در ادامه گفت: بیش از ۷ هزار شغل در استان ایجاد شده و این رقم تا پایان سال به ۱۳ هزار می رسد که این در حالی است که تعهد اولیه اشتغال استان ۶ هزار است.
وی افزود: از مجموع ۸۷۴ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۰ درصد تسهیلات جذب شده است و با توجه به تمدید مهلت زمان جذب تا دیماه، کل این تسهیلات جذب خواهد شد.
استاندار ایلام با اشاره به میزان تسهیلات تبصره ۱۶ استان، گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ برای استان ایلام است.
وی تصریح نمود: برای روانکاری، تسهیل، تسریع و وحدت رویه در پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال، بانک ها از جزیره ای عمل کردن اجتناب کنند و معیار فعالیت آنان دستورالعمل های بانک مرکزی باشد.
دکتر بهرام نیا با قدردانی از همه بانکها و دستگاه های اجرایی استان به دلیل تحقق تعهدات در حوزه اشتغال استان، گفت: برای پایش میدانی و استمرار راستی آزمایی حوزه اشتغال استان کمیته ای تشکیل می شود.
نماینده عالی دولت در استان ایلام اضافه کرد: مدیران باید توان دفاع از عملکرد خود در حوزه مسولیت اجرایی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ اربعین با قدردانی از تمامی اعضای ستاد اربعین، مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران و … افزود: مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری این کنگره بزرگ فرموندند، «کنگره بزرگ اربعین امسال معظم‌ترین و باشکوه ترین اربعین در طول تاریخ بود».
استاندار ایلام در پایان این نشست از فرماندار مهران به دلیل رتبه برتر اشتغال استان و تلاش شبانه روزی در اربعین قدردانی کرد.