شهردار تبریز خبر داد:

پایان بلاتکلیفی با بهره برداری ۲۰ رشته مسیرگشایی

شهردار تبریز گفت: امسال ۲۰ رشته مسیرگشایی در سطح شهر به بهره برداری می رسد و  شاهد اتمام بلاتکلیفی این طرح های عمرانی خواهیم بود.

به گزارش شهرداران، یعقوب هوشیار صبح امروز در بازدید از آخرین وضعیت پروژه مسیرگشایی شهید علیپور اظهار کرد: امسال ۲۰ رشته مسیرگشایی در سطح شهر به بهره برداری می رسد و  شاهد اتمام بلاتکلیفی این طرح های عمرانی خواهیم بود.

وی افزود: این پروژه یکی از طرح های نیمه‌تمام و بلاتکلیف در سال‌های گذشته بود که سال گذشته با ورود مدیریت شهری جدید و تکمیل آن طی هشت ماه در  آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مسیرگشایی شهید علیپور یکی از پروژه‌هایی بود که شهروندان ساکن بخشی از بافت تاریخی و مرکزی شهر در بلاتکلیفی قرار گرفته بودند خاطر نشان ساخت : این مسیرگشایی توسط شهرداری منطقه ۸ با طول ۳۲۰ متر و عرض ۱۸ متری اجرا می شود و نقش ترافیکی آن اتصال خیابان‌های امام خمینی(ره)، شهید رضانژاد و خیابان قره‌باغی به همدیگر است.

هوشیار با اشاره به تملک ۹۵ درصدی املاک واقع در این مسیر اعلام کرد: تعداد املاک واقع در پروژه مسیرگشایی خیابان علیپور، ۳۵ ملک بود که بیش از ۹۵ درصد املاک واقع در مسیر تملک شده است.

وی اضافه کرد : مسیرگشایی خیابان شهید علیپور با لحاظ اصول مدرن خیابان سازی اعم از ایجاد کفپوش مخصوص برای معلولان، کفسازی با سنگفرش و … اردیبهشت سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: ۷۰ میلیارد تومان هزینه تملک و ۱۵ میلیارد تومان هزینه اجرای این پروژه است که سرجمع ۸۵ میلیارد تومان برای تملک و اجرای این پروژه هزینه  شده است.

وی یادآور شد: مطابق وعده قبلی تلاش داریم پروژه‌های مسیرگشایی نیمه‌تمام در سطح مناطق را تکمیل کرده و مردم را از گرفتاری چند ساله رها کنیم.

هوشیار تأکید کرد:  سال گذشته، ۹۳۷ میلیارد تومان برای ۲۰ رشته مسیرگشایی هزینه‌ کرده‌ایم.