شهردار شهرکرد گفت:

بسته “آموزشی ـ فرهنگی ـ مهارتی” ویژه دانش‌آموزان تهیه و تدوین شود

شهردار شهرکرد گفت: در راستای شناسایی شهر به دانش‌آموزان، ایجاد حس تعلق بین آن‌ها و آموزش مشارکت در اجرای برنامه‌های شهر می‌طلبد بسته "آموزشی ـ فرهنگی ـ مهارتی" در قالب تفاهم‌نامه تهیه و تدوین شود.

به گزارش شهرداران، شهردار شهرکرد گفت: در راستای شناسایی شهر به دانش‌آموزان، ایجاد حس تعلق بین آن‌ها و آموزش مشارکت در اجرای برنامه‌های شهر می‌طلبد بسته “آموزشی ـ فرهنگی ـ مهارتی” در قالب تفاهم‌نامه تهیه و تدوین شود.

محمدحسین واحدیان در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهارداشت: با توجه به اینکه شهر یک موجود زنده است و کالبد شهر نیاز به کارهای عمرانی دارد باید به روح شهر نیز توجه شود چراکه سرزندگی و حیات شهر لازم و ضروری است.

وی ایجاد تعاملات اجتماعی مطلوب و موثر در شهر را ضروری دانست و افزود: این تعاملات زمانی شکل می‌گیرد که همه اعضا که در شهر حضور دارند نگاهشان از زندگی شهر نشینی به نگاه شهروندی تغییر یابد.

شهردار شهرکرد بیان کرد: باید حس تعلق و وابستگی در بین مردم شهر ایجاد شود که برای تحقق این مهم می‌طلبد از مقطع ابتدایی در مدارس کودکان، نوجوانان و جوانان ما ساختار فکریشان که در حال شکل گیری است این موارد را بیاموزند که با اجرای این موضوع دانش‌آموزان وقتی به صورت اجتماعی وارد شهر شوند می‌توانند با شهر بهتر ارتباط برقرار کنند

واحدیان ادامه داد: در همین راستا می‌طلبد بسته آموزشی ـ فرهنگی ـ مهارتی تهیه و تدوین و توسط معلمان و فرهنگیان در مدارس به ویژه مقطع ابتدایی آموزش داده شود تا بتوان حس تعلق به شهر را در بین کودکان ترویج دهیم.

وی گفت: دانش‌آموزان و کودکان باید از داشته‌های شهر خود به ویژه نام‌آوران، نخبگان، مفاخر و… مطلع و شناخت پیدا کنند، همچنین علاوه‌بر اجرای برنامه‌های فرهنگی در توسعه و آبادانی شهر مشارکت کنند.

شهردار شهرکرد تصریح کرد: خروجی این طرح منجر می‌شود تا تنش‌هایی که ممکن است در مدارس و یا در فضای شهری با آن مواجه هستیم، اصلاح شود.

واحدیان خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای این طرح می‌تواند در بسیاری هزینه‌های جاری صرفه‌جویی و در حوزه عمران و آبادانی شهر هزینه‌ انجام شود.