رئیس گروه پدافند غیرعامل شهرداری قم خبر داد:

برگزاری ۳۶ مانور عملیاتی شهری در قم

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از برگزاری 36 مانور و رزمایش شهری در سال 1402 خبر داد و گفت: مانورها و رزمایش‌های عملیاتی شهری با هدف هماهنگی بیشتر بین سازمانی در شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش شهرداران، رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از برگزاری ۳۶ مانور و رزمایش شهری در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: مانورها و رزمایش‌های عملیاتی شهری با هدف هماهنگی بیشتر بین سازمانی در شهر قم برگزار می‌شود.

مهدی برزویی، با اشاره به برنامه‌ریزی انجام‌شده به‌منظور برگزاری ۳۶ مانور عملیاتی و دورمیزی در شهر قم در سال جاری، اظهار داشت: هدف از برگزاری این مانورها، بررسی و شناسایی نقاط ضعف ایمنی شهری، بهبود عملکردها، تمرین تیم‌های عملیاتی و امدادی و تمرین پشتیبانی از فرماندهی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در هرماه حداقل یک مانور عملیاتی تمام‌عیار با حضور دستگاه‌های امدادی، خدمات رسان و با محوریت ستاد مدیریت بحران شهرداری مناطق هشتگانه برگزار خواهد شد.
رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم افزود: شبیه‌سازی حوادث و سوانح شهری ضمن حفظ و ارتقا میزان آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی و ایجاد هماهنگی بیشتر، سبب برطرف شدن مشکلات ایمنی در سطح شهر می‌شود.
وی با بیان اینکه نخستین مانور عملیاتی تمام‌عیار در سال جدید، پس از پایان ماه مبارک رمضان و با محوریت شهرداری منطقه ۸ در پردیسان برگزار می‌شود، ابراز کرد: اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص در زمان مقرر به عموم شهروندان این منطقه انجام خواهد شد.