مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد:

برگزاری ۲۰ عنوان دوره‌ آموزشی فضای سبز شهری و خانگی در سال گذشته

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: رویدادهای آموزشی مختلفی طی سال گذشته در قالب ۲۰ عنوان در حوزه فضای سبز شهری و خانگی در مراکزی همچون باغ گل‌ها و فرهنگسراها برگزار شد.

به گزارش شهرداران، به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مجید عرفان‌منش با بیان اینکه سال در۱۴۰۰، بالغ بر ۴۵۰۰ ساعت آموزش نگهداری از فضای سبز برای شهروندان در قالب‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: همچنین سال گذشته دوره‌های آموزشی مختلفی با ۲۰ عنوان آموزشی در حوزه فضای سبز شهری و خانگی در مراکزی همچون باغ گل‌ها و فرهنگسراها برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی مرتبط با فضای سبز در سال ۱۴۰۱ افزود: این آموزش در قالب‌های بسیاری همچون آشنایی با گل‌ها و گیاهان آپارتمانی، آشنایی با گل‌های پیازی، آموزش کاشت و نگهداری باغ شیشه‌ای (تراریوم)، آشنایی با گیاهان دارویی، سبزی‌کاری در منزل، آشنایی با کاکتوس‌ها و گیاهان گوشتی، پرورش و تکثیر آلوئه‌ورا، پرورش و تکثیر بامبو، آشنایی با آفات و بیماری‌های گیاهان خانگی بوده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: دیوار سبز خانگی، آشنایی با گل‌های فصلی و دائمی، کاشت و نگهداری گیاهان گلدانی (فلاورباکس‌ها)، تغذیه و اصلاح خاک باغچه، آشنایی با سموم و کاربرد آن در فضای سبز خانگی، آشنایی با روش‌های آبیاری تحت فشار (قطره‌ای و بارانی) در منازل، آموزش کاشت و نگهداری ویواریوم، آشنایی با درختان زینتی، آشنایی با درختچه‌های زینتی، آموزش سبزه‌آرایی و آموزش حفظ و نگهداری از فضای سبز شهری نیز از دیگر عناوین دوره‌های آموزشی سازمان پارک‌ها بوده است.

به گفته او، شهروندان می‌توانند در صورت تمایل به شرکت در دوره‌های آموزشی سازمان پارک‌ها و فضای سبز با شماره تلفن ۳۲۶۷۴۰۰۰ داخلی ۱۴۵، واحد آموزش سازمان پارک‌ها و فضای سبز تماس بگیرند.