برگزاری روز فرهنگی کرج

شهردار کرج گفت: بیست و یکم فروردین‌ماه به عنوان روز فرهنگی کرج،فرصتی‌ست برای ایجاد حس تعلق شهروندان به شهری که در آن زندگی می‌کنند.در کنار این امر همزمانی روز فرهنگی کرج با ماه مبارک رمضان امکانی را ایجاد کرده تا بتوانیم این مناسبت را معنوی‌تر از سال‌های پیش برگزار کنیم.

به گزارش شهرداران مهرداد کیانی، شهردار کرج امروز با اعلام این موضوع گفت: در سال‌های اخیر روز فرهنگی کرج فرصتی بوده که شهروندان کرجی با شهر خود بیش از گذشته آشنا شوند. خوشبختانه با ابتکاری که به همت شورای عالی استان صورت گرفت در نهایت با تصویب شورای شهر کرج، روز بیست و یکم فروردین‌ماه به‌عنوان روز فرهنگی کرج در تقویم ملی به ثبت رسید. بعد از آن هر ساله در این روز مجموعه مدیریت شهری کرج با همکاری دیگر ارگان‌های مربوطه تلاش کرده که با برگزاری رخدادهای فرهنگی و هنری این روز در خاطره همشهریان ما ماندگار شود.

 

وی افزود: هر شهری دارای ویژگی‌های جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی خاص خودش است که ظرفیت متفاوتی برای آن شهر ایجاد می‌کند. کرج نیز با دارا بودن ظرفیت اجتماعی ویژه در زمینه همزیستی اقوام مختلف و… دارد که خاص‌ترین آن‌ها به عنوان نماد و سمبل معرفی می‌شود در این راستا ۲۱ فروردین با عنوان روز فرهنگی کرج با برپایی جشنواره لاله‌ها مقارن شده و در تقویم ثبت شد.

 

کیانی افزود: بیست و یکم فروردین که به عنوان روز فرهنگی کرج به ثبت ملی رسیده هر ساله به عنوان بزرگترین و مهمترین رخداد فرهنگی شهر ما محسوب می‌شود. تمام تلاش ما در مدیریت شهری برگزاری باشکوه‌تر آن نسبت به سال‌های گذشته است. این روز فرصتی است که بتوانیم تاریخ و ریشه‌های شهر کرج را بیش از گذشته به تمامی شهروندان ساکن در آن معرفی کنیم و از طرفی دیگر ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و حتی گردشگری کرج را در سطح ملی و حتی جهانی عرضه داریم.

 

شهردار کرج با اشاره به همزمانی روز فرهنگی کرج در بیست و یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ با ایام ماه مبارک رمضان گفت: امسال به صورت ویژه و خاص باید روز فرهنگی کرج را متناسب با همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان برگزار کنیم و در همین راستا، فردا ۲۱ فروردین در پارک شهید چمران جنب باغ گل‌های کرج، برنامه‌ای با عنوان همین روز با حضور معاون پارلمانی ریاست جمهور و مسئولان استانی و شهری برگزار می‌شود.

کیانی با اشاره به اینکه ویژه برنامه روز فرهنگی کرج ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه در محل ذکر شده آغاز می‌شود، گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره لاله‌ها که به نوعی تبدیل به نماد گردشگری و روز فرهنگی شهر کرج شده برنامه‌های مختلف دیگری نیز متناسب با ایام ماه مبارک رمضان و حال و هوای معنوی آن توسط مجموعه مدیریت شهری خصوصاً سازمان فرهنگی و اجتماعی شهر کرج در نظر گرفته شده که امید است حال و هوای معنوی ماه رمضان در روز فرهنگی کرج بیش از گذشته در بین شهروندان و کالبد شهری کرج احساس شود.