برگزاری جلسه کمیته حسابرسی با حضور شهردار تبریز

جلسه کمیته حسابرسی با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز برگزار شد.

به گزارش شهریار، در این جلسه علی نوای باغبان نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حسابرسی به‌روز و سالانه شهرداری تأثیرگذاری بیشتری نسبت‌ به سال‌های قبل دارد.

وی افزود: حسابرسی زمانی موثر خواهد بود که به‌روز باشد، وقتی حسابرسی سال های قبل قرائت می شود تاثیر چندانی نخواهد داشت.

رییس کمیسیون بودجه شورای شهر با بیان اینکه حسابرسان سال ۱۴۰۰  تعیین شده و برای اولین بار فراخوان سال ۱۴۰۱ نیز در همین سال منتشر شده، در ادامه با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری شهرداری با حسابرسان برای سرعت بخشیدن به حسابرسی ها اعلام کرد: خواهش ما از شهردار تبریز این است که یکی از معیارهای اصلی سنجش عملکرد مدیران موضوع حسابرسی باشد.

وی در ادامه با انتقاد از تکرار برخی ردیف ها در گزارش های حسابرسی گفت: برخی موضوعات مانند بیمه و مالیات به صورت دائمی در گزارش های حسابرسی آمده است که باید اصلاح شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت ارائه به موقع صورت های مالی گفت: برخی صورت های مالی در زمان خود امضا نشده و باعث مشکل در آینده می شود.

وی ادامه داد: واحد حسابرسی شهرداری لازم است که به صورت کمی و کیفی تقویت شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: بر اساس قانون باید بهای تمام شده خدمات را اعلام کنیم؛ این کار می‌تواند در سیستم های مختلف مانند پاسخگویی، ارزیابی و صرفه جویی مؤثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به عدم نقل و انتقال اسناد مالکیت سازمان ها گفت: عدم انتقال مالکیت سازمان ها یکی از ایرادات اصلی حسابرسان است.

در ادامه این جلسه یعقوب هوشیار شهردار تبریز گفت: برخی از جرایم و بدهی های ما در قالب مالیات و بیمه به‌دلیل عدم اجرای تعهدات دولت است و امیدواریم شورا برای اجرایی شدن این تعهدات کمک کند.

وی با قدردانی از اهتمام این کمیته برای به‌روز شدن حسابرسی ها گفت: خبر به روز شدن حسابرسی سازمان های شهرداری نقطه عطف عملکرد شورای شهر و شهرداری است.

شهردار تبریز افزود: حسابرسی نه تنها ارزیابی توانایی مدیران بلکه نشانگر وضعیت عملکرد خودمان است.

وی در خصوص بهای تمام شده خدمات اظهار کرد: برای تجربه اول باید ۲۰ پروژه اولویت دار را انتخاب و بهای تمام شده آنها را حساب کنیم.

هوشیار افزود: همواره بر دانش‌افزایی پرسنل تاکید کرده‌ایم و در بحث نحوه محاسبه بهای تمام شده نیز از برگزاری همایش آموزشی حمایت می کنیم.

وی در ادامه به بحث سلامت اداری و ایجاد واحد مقابله با پولشویی اشاره کرد و گفت: این موضوع نیازمند تصویب شورای اسلامی شهر است که سریعا باید نسبت به تشکیل آن اقدام کنیم.

شهردار تبریز گفت: در خصوص بدهی های تملک در پروژه ها ابلاغ کردیم حتی یک ریال هم نباید به شهروندان بدهی داشته باشیم.

هوشیار افزود: یک سری از بدهی ها نیز مربوط به گذشته است که بودجه مصوب برای تسویه آنها کفاف نمی دهد و بخش دیگری از بدهی ها متعلق به احکام کمیسیون های مختلف است که خودمان در صدد پیگیری و بررسی مجدد آنها هستیم.