برگزاری انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم گفت: انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان قم یک‌شنبه اول آبان‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری قم، علی فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه ۱۶ نفر برای عضویت در هیئت‌رئیسه شورای هماهنگی روابط‌ عمومی‎های دستگاه‌های اجرایی استان قم داوطلب شده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۵ نفر به‌عنوان عضو اصلی، ۲ نفر علی‌البدل، ۱ نفر بازرس و ۱ نفر به‌عنوان خزانه‌دار انتخاب خواهند شد.

وی ادامه داد: این شورا با توجه به اهمیت و نقش روابط عمومی‌ها در تنویر افکار عمومی، پاسخ‌گو کردن دستگاه‌ها، ایجاد زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و آگاهی‌ها، ضرورت ارتقای وضعیت کیفی واحدهای روابط عمومی و لزوم هماهنگی جامع و گسترده میان فعالیت‌های روابط عمومی سازمان‌ها، ادارات، نهادها و شرکت‌ها در هر استان تشکیل می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم با بیان اینکه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان‌ها یک شورای حرفه‌ای در این عرصه است، مطرح کرد: در این شورا استاندار به‌عنوان ریاست شورا و مدیرکل روابط عمومی استانداری به‌عنوان جانشین و دبیر شورا فعالیت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این شورا منحصر به روابط عمومی‌ها است، عنوان کرد: اهداف مختلفی در این شورا دنبال می‌شود که ازجمله آن‌ها می‌توان به نظارت و ارزیابی عملکرد روابط عمومی‌ها، دانش‌افزایی مدیران و کارکنان روابط عمومی‌های سطح استان و شهرستان‌های تابعه، تلاش در راستای تقویت گفتمان نظام و تبیین و تبلیغ بهتر سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های دولت در سطح ملی، استانی و شهرستانی و افزایش کارآمدی روابط عمومی‌های سازمان‌های دولتی در جهت تحکیم ارتباط میان دولت و مردم و نیز کمک به تحقق اهداف توسعه ملی اشاره کرد.

فردوسی اضافه کرد: نظارت، رتبه‌بندی و ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در سازمان، شناسایی و تأکید بر جذب نیروهای کارآمد برای پذیرش مسئولیت روابط عمومی و تدوین چارچوب روش‌های مناسب و هماهنگ برای اطلاع‌رسانی، نظرسنجی، ارتباطات عمومی و تبلیغات پیشرفته و مدیریت خبری در فضای مجازی با تأکید بر شیوه‌های نوین از دیگر اهداف این شورا است.

وی با تأکید بر اینکه مجمع عمومی، هیات رئیسه، بازرس، خزانه‌دار، کمیته‌ها و دبیرخانه ارکان شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها استان‌ها هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران موضوع فعالیت این شورا، ایجاد هماهنگی میان روابط عمومی‌های استان مربوطه در راستای اهداف عالیه دولت و ارتقای سطح دانش کارکنان روابط عمومی از طریق برپایی دوره‌ها، سمینارها و همایش‌های آموزشی و آشناسازی آنان با علوم و فنون جدید در حوزه روابط عمومی‌ها و ارائه آسیب‌شناسی است.