برنامه اولویت‌دار استانداری مرکزی در تامین کالاهای اساسی مردم

دکتر مخلص الائمه استاندار مرکزی در کارگروه آرد و نان و تنظیم بازار استان مرکزی، گفت: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم از اولویت‌های استانداری و دستگاه‌های مسئول این استان است.

دکتر مخلص الائمه افزود: به غیر از مرغ اکنون مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم این استان وجود ندارد.

وی با یادآوری قاچاق مرغ از استان مرکزی به سایر استان‌های کشور ادامه داد: جلوگیری از قاچاق این محصول باید با جدیت بیشتری توسط دستگاه‌های مسئول و با همکاری نیروی انتظامی انجام و ایجاد کشیک هماهنگی برای جلوگیری از بروز ضرر و زیان برای تولیدکنندگان در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی قرار گیرد.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: اعتراضاتی در خصوص قطعه بندی مرغ وجود دارد که نیاز است دستگاه‌های مسئول نظارت کافی در خصوص قطعه بندی مرغ داشته باشند.

مخلص الائمه با یادآوری کاهش نرخ تورم در ماه های اخیر در استان مرکزی گفت: نیاز است ارزیابی و علل کاهش نرخ  تورم در استان توسط دستگاه‌های مربوطه پیگیری شود.

وی ادامه داد: نرخ تورم ماهیانه در کشور در ماه‌های اخیر ۲ و ۲ دهم درصد و در استان مرکزی هشت دهم درصد بوده‌ است.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نرخ تورم در خوراکی ها در این مدت در کشور ۲ و یک دهم درصد و در استان منفی سه دهم درصد بوده است.

مخلص الائمه بیان کرد: نبود شرکت حمل و نقل معتبر درون استانی از جمله مهمترین مشکلات استان مرکزی است و باید سرمایه گذار مناسب در استان وارد شود و یک شرکت بزرگ و معتبر بتواند اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: اقدامات دولت سیزدهم در زمینه نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی ها موجب کاهش قاچاق آرد شده‌ است.