برقراری ۱۷۶ هزار تماس با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آتش پاد دوم “مجید فرهادی” در ویژه‌برنامه تلویزیونی اشاره به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشان افزود: در حال حاضر ۵۴ ایستگاه عملیاتی آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر فعال هستند. وی اضافه کرد: از این تعداد ۵۱ ایستگاه بزرگ و کوچک در کنار دو پایگاه در محدوده شهری و یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، آتش پاد دوم “مجید فرهادی” در ویژه‌برنامه تلویزیونی اشاره به مناسبت هفتم مهر روز آتش‌نشان افزود: در حال حاضر ۵۴ ایستگاه عملیاتی آتش‌نشانی در نقاط مختلف شهر فعال هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۵۱ ایستگاه بزرگ و کوچک در کنار دو پایگاه در محدوده شهری و یک ایستگاه نیز خارج از محدوده شهری نسبت به خدمات‌رسانی در زمان حادثه حریق اقدام می‌کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با بیان اینکه هزارو ۶۳۴ نیرو آتش‌نشان در سازمان فعال هستند اظهار کرد: این تعداد آتش‌نشان در سه نوبت‌کاری ۲۴-۴۸ در۵۴ ایستگاه مستقر و در بخش‌های اطفاء حریق، امداد و نجات و سایر موارد مرتبط با حادثه به زائران و مجاوران ارائه خدمت می‌کنند.

فرهادی تصریح کرد: سازمان مجهز به تیم‌های تخصصی غواصی، تیم فنی در بحث مواد شیمیایی، تیم عملیات در ارتفاع و تیم تخصصی اطفاء و امداد و نجات است که از آتش‌نشانان متعهد، توانمند و کارشناس آتش‌نشان تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خدمات‌رسانی به مردم خارج از چهارچوب وظایف خود نیز مانند صید حیوانات به درخواست شهروندان ورود داشته است و به آنان کمک کرده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در خصوص محدوده خدماتی آتش‌نشانی گفت: طبق قانون محدوده خدمات‌رسانی آتش‌نشانی شهر مشهد است اما نشان داده‌ایم که هر جا نیاز به کمک باشد با توجه به‌ضرورت به مردم در استان و خارج از استان نیز کمک‌رسانی می‌کنیم.

فرهادی افزود: برای آتش‌نشان در کمک به مردم، سرزمین، سیاست، نژاد، جنسیت و… ملاک نیست و هرجایی انسانی و حتی حیوانی نیاز به کمک داشته باشد اقدام خواهیم کرد مانند حضور آتش‌نشانان در مرز دوغارون و کمک به اطفاء حریق گسترده‌ای که دراین محدوده رخ داد.

وی به ویژه‌برنامه‌های هفتم مهر روز آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اشاره و اظهار کرد: افتتاح طرح توسعه ایستگاه بزرگ شماره ۹ شهدا، رونمایی از ۲۱ دستگاه خودرو آتش‌نشانی، برگزاری رژه خودرویی و غبارروبی مزار شهدای گران‌قدر بخشی از این برنامه‌ها است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: همچنین طی این هفته مردم می‌توانند برای اطلاع از نحوه عملکرد سازمان آتش‌نشانی از ایستگاه‌ها بازدید داشته باشند، دراین بازدیدها همکارانم در ایستگاه پاسخگوی سؤالات مردم در حوزه ایمنی وامداد خواهند بود.

فرهادی با بیان اینکه طی ۶ماه گذشته ۱۷۶ هزار تماس با مرکز فرماندهی سازمان آتش‌نشانی برقرارشده است خاطرنشان کرد: از این تعداد چهار هزارو ۱۵۳ تماس مربوط به آتش‌سوزی، چهار هزار و ۵۵۲ تماس مربوط به نجات وچهار هزار و ۶۱۰ تماس نیز مربوط به امداد است یعنی درمجموع از ۱۷۶ هزار تماس برقرارشده با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی ۱۳ هزارو ۳۱۵ تماس عملیاتی و ۱۶۲هزارو ۶۸۵ تماس نیز مزاحمی یا تماس اشتباه بوده است.

وی ادامه داد: کاهش تماس‌های مزاحمی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که از خانواده‌ها تقاضا داریم نسبت به آموزش فرزندان خود در این راستا اقدام کنند تا در خدمات‌رسانی به مردم دچار مشکل نشویم.