تاکید استاندار تهران

با رویکرد آینده‌نگری و با رعایت شرایط، لکه‌های صنعتی به نواحی صنعتی تبدیل شود

استاندار تهران بر لزوم نقش‌آفرینی بخش خصوصی جهت ساماندهی لکه‌های صنعتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، علیرضا فخاری در جلسه بررسی مشکلات و مسائل پیش‌روی ساماندهی لکه‌های صنعتی استان تهران با اشاره به عدم کنترل و نبود برنامه در حوزه محیط زیست اظهار داشت: برای ساماندهی لکه‌های صنعتی باید دستورکار برای فرمانداران نوشته شود تا فرمانداران به عنوان محور کار از اعضای مستقر در لکه‌های صنعتی دعوت به عمل آورند.
وی افزود: این اعضا به عنوان موسس اصلی، اقدام به تشکیل شرکت کنند، وقتی شرکت شکل گرفت مسئولیت مدنی به عهده آنها خواهد بود و تابع قانون تجارت هستند.
استاندار تهران عنوان کرد: در زمینه فعالیت، هویت به استقرار بخش‌های خصوصی دهیم چرا که در این صورت بخش خصوصی ضمن انجام سرمایه‌گذاری برای جانمایی و تثبیت موقعیت هزینه می‌کند و نقش دولت باید نقش نظارتی و کنترلی باشد.
فخاری سپس گفت: بعضی از لکه‌های صنعتی اگر قابلیت تثبیت دارند به شرط رعایت قوانین تعریف شده به عنوان نواحی صنعتی در آینده فعالیت کنند یعنی ابزار های تشویقی تعریف شود و اگر به لحاظ سرزمینی شرایط وجود دارد به عنوان شهرک‌های صنعتی فعالیت کند از این رو باید پیوست منظم تنظیم و ابعاد مختلف در آن دیده شود.
وی ادامه داد: مهم‌تر از لکه‌های موجود، آینده استان است که با توجه به ظرفیت صنعتی استان به ویژه در حوزه صنایع خرد و کوچک باید برنامه‌ریزی مبتنی بر دانش‌افزایی و آینده‌پژوهی داشته باشیم تا برآورد شود بر اساس مسائل دانش بنیانی صنعت در آینده به چه سمت و سویی می‌رود.