استاندار کرمان:

با اجرای طرح‌ سازمان انرژی اتمی، ضایعات محصولات‌ کشاورزی کرمان کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه پنج‌شنبه ۷ مهر ماه در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باقی مانده سموم در محصول پسته و مشکلات صادراتی، یکی از دغدغه‌های استان و اقتصاد این محصول است. وی بیان داشت: قرار است سازمان انرژی […]

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار شامگاه پنج‌شنبه ۷ مهر ماه در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باقی مانده سموم در محصول پسته و مشکلات صادراتی، یکی از دغدغه‌های استان و اقتصاد این محصول است.
وی بیان داشت: قرار است سازمان انرژی اتمی کار بزرگی را در بحث ماندگاری بیشتر محصول پسته و جلوگیری از آفت‌پذیری آن اجرایی کند.
استاندار کرمان، با اشاره به تولید محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان کرمان از جمله جنوب، عنوان کرد: ضایعات در همه محصولات وجود دارد و با اجرای طرح‌های سازمان انرژی اتمی، بخش قابل توجهی از ضایعات کاهش می‌یابد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز نسبت به تاثیر مثبت اقدامات سازمان انرژی اتمی در استان کرمان اظهار امیدواریکردو گفت: با دشمنی‌هایی که علیه جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد، این نظام راه‌هایی برای مقابله در پیش دارد و مناسب‌ترین و بهترین راه این است که بازدارندگی را جدی بگیرد.
وی افزود: وقتی بازدارندگی درست اتفاق بیفتد، سایه جنگ هم از بین می‌رود. این بازدارندگی در ابعاد مختلف جنگ، اقتصاد، پیشرفت در حوزه‌های مختلف، هسته ای باید دنبال شود.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از اشتغال استان در حوزه کشاورزی و معادن است و سازمان انرژی اتمی در هر دو بخش حرف برای گفتن دارد.
امام جمعه کرمان بیان کرد: در کشاورزی بهره‌وری بالا نیست و عوامل مختلفی در آن دخیل است. برای پهنه‌های معدنی متعلق به سازمان انرژی اتمی نیز باید وقت گذاشته و اجازه داده شود تا بخش خصوصی با نظارت سازمان کار کند تا بخشی از مسئله اشتغال را حل کند و سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد.