شهردار شیراز:

باید تلاش کنیم پروژه زندیه ثبت جهانی شود

شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به اهمیت میراث زندیه به‌عنوان بزرگترین میراث باقیمانده گفت: باید تلاش کنیم پروژه زندیه ثبت جهانی شود.

به گزارش شهرداران، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز با اشاره به اهمیت میراث زندیه به‌عنوان بزرگترین میراث باقیمانده گفت: باید تلاش کنیم پروژه زندیه ثبت جهانی شود.

محمدحسن اسدی در ویژه برنامه بزرگداشت روز معمار و روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی با اشاره به استقبال گسترده‌ای که میهمانان نوروزی از شیراز به‌ویژه از بافت تاریخی داشتند، اظهار کرد: حجم میلیونی زائران و گردشگران نوروزی در تعطیلات نوروزی با توجه به ماه رمضان و حتی تعطیلات عید فطر ظرفیت بسیار خوبی است.

به گفته این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز؛ مدارس، مساجد و گذرگاه‌های زیادی در این کلان‌شهر وجود دارد که طی چند صد سال به ما ارث رسیده است که امروزه میزبان زائران و گردشگران شهر شیراز؛ سومین حرم اهل‌بیت(ع) هستند.

اسدی با اشاره به اهمیت میراث زندیه به‌عنوان بزرگترین میراث باقیمانده بیان کرد: باید تلاش کنیم پروژه زندیه ثبت جهانی شود.

پروژه زندیه و احیای پروژه توپخانه یکی از پروژه‌های بسیار مهم در سال جاری بوده که شهردار کلان‌شهر شیراز در این زمینه بیان کرد: درصورت همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، آمادگی شروع فاز یک پروژه را داریم.

او با توجه به اهمیت بافت تاریخی و حفظ آن به اصلاح قوانین و توجه مسؤولین و اجرای وظایف قانونی تأکید و تصریح کرد: شهرداری شیراز وظیفه قانونی خود را در خصوص مرمت و حفظ ابنیه تاریخی انجام می‌دهد.

اسدی گفت: طی سال قبل و جاری بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف شده که بخشی از آن اجرا شده است و شاید سرآمد پروژه‌هایی که شهرداری انجام خواهد داد، در سال جاری باشد‌.