در جریان یک بازدید فنی و کارشناسی

بازدید معاون امور عمرانی استانداری قزوین از تاسیسات آب و فاضلاب شهرهای قزوین و محمود آباد نمونه

به گزارش روابط عمومی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این بازدید گفت: بزرگترین مشکل تامین آب در این استان استفاده از منابع زیر زمینی بوده و در این زمینه از محدود استانهایی هستیم که فقط از منابع زیر زمینی برای آب آشامیدنی مردم استفاده می کنیم. وی ادامه داد: اجرای پروژه […]

به گزارش روابط عمومی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در این بازدید گفت: بزرگترین مشکل تامین آب در این استان استفاده از منابع زیر زمینی بوده و در این زمینه از محدود استانهایی هستیم که فقط از منابع زیر زمینی برای آب آشامیدنی مردم استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: اجرای پروژه انتقال آب سد طالقان با انتقال ۶۰ میلیون مترمکعب آب می تواند منبع تامین پایدار و مناسبی را برای آب آشامیدنی را برای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا فراهم کند که تقریبا ۸۰ درصد جمعیت استان را پوشش می دهد.

بیرنوندی در زمینه پروژه های فاضلاب نیز خاطر نشان کرد: به دلیل استفاده صنایع مستقر در استان از آب های زیر زمینی وتعرفه های پایین عملا تمایلی به خرید پساب تصفیه شده از سوی صنایع آب بر وجود ندارد و در این زمینه نیز نیازمند بازنگری قوانین و نظارت بیشتر هستیم چرا که آب های زیر زمینی بسیار ارزشمند و منابع دیر تجدید شونده محسوب می شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین نیز در این بازدید بر پیگیری اعتبارات برای اجرای طرح های صنعت آب و فاضلاب استان و رفع موانع اجرای آن ها تاکید کرد.